Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, September 24, 2008

PINDAH KES: TUNGGU KEPUTUSAN 7 OKTOBER

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur :

Hakim SM Komathy Suppiah akan memutuskan pada 7 Oktober depan sama ada perbicaraan kes Dato' Seri Anwar Ibrahim akan dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Terdahulu, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi ini mendengar hujah berhubung permohonan pendakwaan untuk memindahkan kes liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Mahkamah Tinggi.

Anwar, tiba di pekarangan mahkamah pada pukul 10 pagi bersama isterinya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Penyokong dan wartawan telah mula memenuhi kawasan mahkamah seawal jam 7 pagi.

4 ulasan:

  1. musafir kelana25/9/08 12:23 PG

    Salam untukmu kawanku,

    Aku harap perbicaraan tu adillah kepada DSAI dan aku harap trick2 depa yang busuk dan zalim macam yang dulu2 tu tak akan berlaku lagi kali ni.

    Aku doakan semoga Allah bukakan hati mereka yang terlibat dalam perbicaraan kes ini agar sentiasa menjunjung kebenaran dan keadilan demi kebaikan semua pihak. InsyaAllah.

    Wassalam.

    BalasPadam
  2. Salam juga sahabatku, kita berharap DSAI akan berjaya sekiranya kebenaran ada padanya.
    Yang aku tak paham apa pasal depa nak pindah kes ni ke mahkamah lain pulak. Banyak lagi kes-kes lain yang tertangguh di mahkamah. Buang duit je la....

    BalasPadam
  3. musafir kelana25/9/08 7:16 PG

    Salam.

    Sahabatku biaqpila,

    Pada firasat aku, depa tu dah atur rancangan nak kenakan DSAI dengan meletakkan hakim yang memihak kepada mereka di mahkamah itu nanti. Sebenarnya kes ni samalah macam kes yang dulu tu bilamana hakim tajaan depa (Augustine Paul) telah memenangkan depa dan menghumban Anwar ke dalam 'sel sempit' tu selama bertahun2 lamanya.

    Aku rasa kalau Anwar tak berhati2 kali ni, episod 'seram' tu mungkin akan bermula semula.

    Mungkin juga depa fikir perpindahan itu perlu dilakukan kerana depa tak berapa suka dengan hakim dlm perbicaraan sekarang yang banyak membuat keputusan memihak kepada Anwar. Pasal tulah depa tak tahan tu, mau kasi pindah cepat2 ke mahkamah lain yang berhakimkan orang suruhan depa. Apa pendapat hang pulak?

    Wassalam.

    BalasPadam
  4. Mesti ada sebab lebih besar, tu yg depa pulun nak pindah kes ke tempat lain. Nampak sangat la....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive