Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, September 17, 2008

Tidak perlu cuti kerana saya bukan penat, saya kecewa - Zaid

KLPOS
17 Sep 2008 1:15PM
PUTRAJAYA: Rasa kecewa terhadap kabinet Barisan Nasional (BN) telah mendorong Menteri di Pejabat Perdana Menteri Malaysia, Datuk Zaid Ibrahim, memutuskan meletak jawatannya, menurut laporan media tempatan semalam.

Beliau membuat keputusan itu kurang setengah jam selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Badawi, memberitahu wartawan senator itu diminta mengambil cuti selama dua minggu untuk menimbangkan semula keputusannya petang kelmarin, kata laman web berita The Malaysian Insider.

'Saya bukan penat. Saya hanya kecewa,' kata Datuk Zaid kepada pemberita dalam satu sidang akhbar di Putrajaya pagi semalam.

Beliau menambah, penahanan tiga orang di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) minggu lalu turut menjadi faktor utama yang menyumbang kepada keputusannya itu.

Datuk Zaid menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Datuk Seri Abdullah di kediamannya di Seri Perdana petang kelmarin.

Dalam suratnya, Datuk Zaid mendedahkan kekecewaannya terhadap usaha mencapai pembaharuan, khususnya di bidang kehakiman.

Datuk Zaid mengakui bahawa beliau banyak menerima tentangan di kalangan anggota BN mengenai rancangan pembaharuannya itu sehingga beliau beberapa kali memikirkan untuk meletakkan jawatannya.

Namun, berita penahanan Ahli Parlimen (AP) Parti Tindakan Demokratik (DAP), Teresa Kok; blogger Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin; dan wartawan akhbar Sin Chew Daily, Tan Hoon Cheng, di bawah ISA menjadi mangkin bagi keputusannya itu.

Datuk Zaid juga berkata beliau telah diundang oleh pemimpin pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, menyertai Pakatan Rakyat tetapi masih bersikap terbuka terhadapnya.

'Saya tidak kenal PKR dengan baik. Terlalu awal untuk berbuat sesuatu. Saya berfikiran terbuka dan belum lagi membuat apa-apa keputusan menyertai sesiapa,' kata beliau, seperti dipetik laporan The Malaysian Insider.



KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive