Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 29, 2009

UPP rampas kulit serigala, tahan seorang lelaki

ALOR SETAR: Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Kedah merampas 17 keping kulit dipercayai kulit serigala bernilai kirakira RM8,000 daripada seorang lelaki tempatan yang ditahan di kawasan letak kereta Stadium Darul Aman di sini, petang semalam.

Komandernya Mohd Noor Idris berkata kulit haiwan itu dipercayai diseludup masuk ke negara ini dari Hong Kong menggunakan perkhidmatan kurier yang dialamatkan di sebuah rumah di Kuala Kedah.

"Setelah mendapat maklumat, sepasukan anggota UPP menahan dan memeriksa sebuah kereta berhampiran Stadium Darul Aman pukul 6 petang semalam dan menemui dua bungkusan mengandungi lima keping kulit haiwan itu dalam bonet kereta," katanya kepada pemberita di pejabat UPP Kuala Kedah, malam tadi.

Menurut Mohd Noor, kulit haiwan itu dipercayai spesis haiwan berasal dari China dan dilarang import.

Katanya selepas disoalsiasat, lelaki itu membawa pasukan UPP ke sebuah rumah di Jalan Kuala Kedah, dekat sini dan menemui 12 keping lagi kulit haiwan itu.

Kulit haiwan itu dipercayai untuk dijual di pasaran tempatan sebagai barang hiasan rumah dan sekeping boleh mencecah sehingga RM500, kata Mohd Noor.

Katanya kes tersebut diserahkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) untuk tindakan lanjut. BERNAMA


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...ANDA BUAT ANDA DAPAT
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive