Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 28, 2009

Najib digesa sambut cabaran Dr Mahathir


SHAH ALAM - Parti Keadilan Rakyat (PKR) menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menubuhkan sebuah suruhanjaya bebas seperti cabaran Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menyiasat dakwaan lebih RM100 bilion lesap akibat rasuah dan pembaziran semasa pemerintahannya.

Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali berkata, walaupun tidak percaya bekas Perdana Menteri itu serius, namun parti itu mengalu-alukan cabaran beliau itu.

“Sebenarnya Dr Mahathir mencabar pemerintahan UMNO-Barisan Nasional (BN) yang dipimpin oleh Najib. Najib tidak perlu bertangguh-tangguh atau berdolak-dalik dan harus membentuk segera suruhanjaya tersebut.

“Walaupun kami tidak percaya Dr Mahathir serius, namun PKR mengalu-alukan cabaran Dr Mahathir dan juga boleh mengkaji segala penyelewengan yang berlaku di bawah pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi,” katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, suruhanjaya itu hendaklah diberi bidang kuasa luas bagi menyiasat pendedahan Barry Wain dan juga mengkaji segala bentuk rasuah dan pembaziran yang dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri itu.

sinarharian


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive