Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 20, 2008

Permatang Pauh - "Permata Malaysia" cadangan dan pandangan.





Oleh: -yusmar@perawi-


Setelah membuat tinjauan dari beberapa rakyat Pulau-Pinang ada 1 cadangan dari seseorang yang menggelar dirinya "WHO" dari Permatang Damar Laut, menyuarakan hasrat dan pandangan beliau.

Saya dapati ianya amat menarik, baru serta terlalu unik dan perlu diketengahkan sebagai pandangan serta cadangan sahaja.

Beliau adalah seorang penduduk jati Pulau Pinang mengusulkan agar apabila Dato Seri Anwar Ibrahim menang di Permatang Pauh kelak kemudiannya dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia, alangkah indahnya sekiranya nama Permatang Pauh ini ditukar kepada "Permata Malaysia".

"Permata Malaysia" diambil sempena Merdekanya rakyat Malaysia yang telah bersama-sama berjuang memerah tenaga serta keringat masing-masing.Disamping itu sempena meyambut kemerdekaan pada 31 Ogos ini, Permatang Pauh menjadi Hari Ini Dalam Sejarah Malaysia Baru.

Semuanya turun ke padang tanpa menerima upah atau bantuan wang ringgit, bersama-sama beganding bahu dari segenap lapisan masyarkat dari perbilang kaum semata-mata untuk memberi kemenagan besar kepada Pakatan Rakyat.

Ini juga telah terciptanya satu sejarah Harapan Malaysia Baru, dimana segalanya bermula di Permatang Pauh ke Putra Jaya, insyaallah.

Kesemuanya adalah dengan kerjasama seluruh rakyat Malaysia, yang dianggap sebagai "Permata Malaysia" yang bermaruah lagi berdaulat dimana selama ini pemerintahan kita telah dicemari oleh pemimpin-pemimpin BN-UMNO

Sekali gus "Permata Malaysia" ini telah mengorak satu langkah baru demi Harapan Rakyat Malaysia Baru yang telah dinanti-nantikan selama 51 tahun, dimana selama ini kita dibayangi dan dihantui oleh kuasa-kuasa pemerintah yang membelenggu kebebasan rakyat untuk bersuara.

Setelah terciptanya sejarah baru,dimana segalanya bermula dari Permatang Pauh ke Putra Jaya kini seluruh rakyat dapat megembalikkan harapan sepenuhnya kepercayaan kepada pemimpin-pemimpin baru dari kerajaan baru, Pakatan Rakyat yang berjiwa rakyat.

Dimana selama ini telah dilaung-laungkan untuk menegakkan keADILan, kesejahteraan rakyat, kestabilan ekonomi serta dapat menyatupadukan seluruh kaum dan bangsa lagi berharmoni dan muhibbah,serta dapat memartabatkan kembali Al-Quran dan Hadis-hadis yang sah dimana Konsep Islam sebenar, bukan Islam Hadari dapat diterima oleh semua kaum.

Kerana Konsep Islam ini adalah untuk semua bangsa,kaum dan Agama yang tidak akan mengikut Islam Hadari ciptaan UMNO.

Berjuang,Berjuang Dan Terus Berjuang.PAStikan rakyat menDAPat keADILan.

Sekadar cadangan dan pandangan-pen-
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive