Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 01, 2009

1 Malaysia raya dah dekat,petrol dinaikkan | pkfz



Kerajaan 1 Malaysia tanpa segan silu terus membelenggu rakyat di saat kemelesetan ekonomi melanda.Ekonomi kocek seluar rakyat terus merudum dengan kenaikan harga petrol yang diumumkan semalam.

Di saat rakyat bergembira menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 52,rakyat terpaksa menahan sebak dan kecewa menerima hadiah paling tak bermakna tersebut.Apa nak buat rakyat didahulukan,selepas ini kita akan terima pulak hadiah kenaikan barangan lain seperti tol,tambang bas,tambang teksi,rokok,timun,taik minyak,kepala lembu dan sebagainya.Harap-harap kerajaan tak akan menaikan lagi harga taik hidung tahun ini.

Ini pula berita kencing: RON 97 dikatakan naik taraf? naik harga ke naik taraf? Kata tak dak perubahan,dari rm1.80 kepada rm2.05 seliter tak berubah ke duit yang nak kena huluq kat stesyen minyak bai? Minyak RON95 pula kini lima sen lebih mahal berbanding paras sebelum ini iaitu RM1.75.Biar betik.Betik la jugak...macamana la orang nak percaya.


Tiada perubahan harga petrol utama negara - Ismail Sabri
31/08/2009 8:10pm


KUALA LUMPUR 31 Ogos — Tiada perubahan dalam harga petrol utama negara, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau hari ini melancarkan petrol RON95 bagi menggantikan RON97 sebagai produk petrol utama yang akan dijual mulai esok di stesen minyak di seluruh negara dengan harga RM1.80 seliter iaitu sama dengan harga RON97 sebelum ini.

RON97 pula dinaiktaraf sebagai minyak premium dengan harga RM2.05 seliter, manakala RON92 dihentikan pengeluarannya, kata Ismail Sabri.

“Petrol RON92 akan dikeluarkan daripada pasaran memandangkan penggunaannya adalah begitu kecil iaitu sekitar lima peratus daripada jumlah keseluruhan penjualan petrol di negara ini.

“Sehubungan itu, kerajaan telah mengambil langkah memperkenalkan RON95 bagi memastikan pengguna mendapat faedah langsung daripada produk petroleum yang lebih berkualiti pada harga yang disubsidi,” katanya semasa berucap melancarkan RON95 di seluruh negara di sini hari ini. - Bernama



E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive