Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 15, 2009

Berek Lama Balai Polis Gambang Hangus

KUANTAN, 15 Sept (Bernama) -- Bangunan berek lama yang pernah menjadi kediaman anggota di Balai Polis Gambang di sini hangus terbakar dalam satu kejadian kebakaran di sini pada Selasa.

Kejadian yang berlaku 1.20 petang itu menyebabkan blok yang kini dijadikan stor itu hangus dalam tempoh 40 minit meskipun pasukan bomba bertungkus lumus memadam kebakaran.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata, tiada kecederaan atau kemalangan jiwa berlaku dalam kejadian tersebut.

"Tiada sesiapa yang cedera atau maut dalam kejadian itu. Bangunan itu hangus selepas 40 minit dijilat api," katanya ketika dihubungi di sini pada Selasa.

Beliau berkata, operasi memadam kebakaran melibatkan kira-kira 20 anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan serta 10 anggota bomba sukarela yang tiba lima minit selepas menerima aduan.

"Punca dan nilai kerugian masih dalam siasatan pihak bomba," katanya.

Sementara itu dalam satu kejadian berasingan malam tadi, seramai 11 pekerja gedung membeli-belah kehilangan tempat tidur selepas asrama mereka dekat Jalan Tun Ismail dekat sini terbakar.

Pegawai Bomba Kanan II Balai Bomba Kuantan, Saidi Ahmad berkata, asrama yang terletak di tingkat tiga di atas sebuah restoran di situ telah musnah dijilat api menyebabkan 10 wanita dan seorang lelaki kehilangan tempat tidur dalam kejadian yang berlaku kira-kira 8.50 malam.

Katanya, bahagian bumbung sebuah bank yang terletak bersebelahan dengan asrama tersebut turut terbakar namun sempat dikawal oleh sepasukan bomba yang terdiri daripada 16 orang termasuk tiga pegawai.

"Sebanyak tiga jentera bomba telah bergegas ke tempat kejadian untuk mengawal kebakaran yang berlaku," katanya.

Katanya, nilai kerugian dan punca kebakaran masih dalam siasatan.

-- BERNAMA


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive