Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, September 03, 2009

Kepala Lembu Tidak Sesuai Untuk Bantahan | Nizar News



Tak perlu pijak atau ludah kepala lembu yang sudah mati jika nak sampai mesej, kata Setiausaha Politik Menteri Besar, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Menurutnya, lembu juga adalah makhluk ciptaan Allah dan tak perlu diperlakukan sebegitu semata-mata untuk untuk membantah cadangan memindahkan kuil yang boleh dikaitkan sebagai binatang suci kepada masyarakat india.

Mengulas kenyataan Presiden Perkasa, Ibrahim Ali di akhbar hari ini, Nik Nazmi menegaskan Islam mengajar umatnya supaya menghormati antara satu sama lain, termasuk masyarakat bukan Islam dan bukan melakukan perkara yang dianggap menghina agama lain.

“Saya fikir itu pandangan Dato' Ibrahim Ali , tetapi kalau walau apa pun objektifnya tidak perlu dibawa kepala lembu yang sudah mati untuk dibuat pointnya, sedangkan dalam islam sendiri pun kita di ajar supaya saling hormat-menghormati sesama manusia serta haiwan ciptaan Allah.” Katanya.

Menurut Nik Nazmi, kelakuan pihak yang mengheret kepala lembu yang masih berdarah ke pintu masuk bangunan SUK Selangor sebaik sahaja selepas solat Jumaat pada bulan yang mulia ini, merupakan satu tindakan yang menjejaskan imej Islam itu sendiri.

“Sebab hari itu hari jumaat, seharusnya dalam bulan ramadhan seperti ini banyak jalan penyelesaian terbaik boleh dibuat.”Katanya lagi.

Menurutnya, protes dengan kepala lembu tidak bertepatan langsung dengan rasa marah penduduk yang membantah tindakan kerajaan negeri dalam soal ini.

Dalam perkembangan lain, beliau menyelar kenyataan mantan Menteri Besar, Khir Toyo yang kononnya kerajaan pakatan rakyat gagal menyelesaikan masalah rakyat dan akan tumbang kerana kelemahan ini.

“Itu saya fikir satu pendapat peribadi beliau, secara umumnya kita tengok pelbagai perkara dapat kita perkenalkan bahkan dapat merakyatkan Ekonomi Negeri Selangor,.Pemberian 20 meter padu air percuma dapat diperkenalkan yang selama dua penggal Khir Toyo pegang ia tidak dapat dilaksanakan”Katanya.

Malah, katanya lagi Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Sri Khalid telah banyak menyelesaikan masalah penduduk seperti di Kampung Berembang dan masalah lain yang merupakan warisan daripada kerajaan umno Barisan Nasional.

Malah pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor sejak setahun lalu, banyak mencapai kejayaan, khususnya dalam kegawatan ekonomi ketika ini.

“Bayaran zakat misalnya,turut meningkatkan pelaburan dalam negeri tahun lalu yang mencatatkan keupayaan kadar yang tinggi .Jadi ini menunjukkan keyakinan serta kepercayaan orang ramai kepada pengurusan zakat di selangor.

tvselangor

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. menteri isham dah backing depa....orang dia la katakan..satu shah alam kenal muka pencacai tu...nak kata ape..moralnya ialah pijak kepala lembu..same macam pijak kepala sendiri...sebab malukan umat islam semua...depa memang otak lembu..tak pakai akai buat kereje tu...kepala misteri la konon...

    BalasPadam
  2. "Dan janganlah kamu memaki hamun sembahan yang mereka sembah selain Allah, kerana mereka nanti akan memaki Allah dengan melampau batas tanpa dasar pengetahuan. Demikianlah kami jadikan setiap ummat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian, kepada Tuhan tempat kembali mereka, lalu Dia akan memberitahu kepada mereka apa yang telah mereka kerjakan."

    Ayat (108) dari Surah an-An'am

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive