Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, September 11, 2009

UMNO GILA TALAK | pkfz



Oleh nurzaman

"HARI ini melalui Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak sekali lagi cuba menjalin kerjasama dengan PAS kononnya atas semangat untuk memajukan umat Islam di negara ini.

Persoalannya selama 52 tahun UMNO menerajui kepimpinan politik negara ini apa yang telah UMNO buat dalam usaha menjaga kepentingan umat Islam di negara ini? Bantuan perkapita untuk sekolah-sekolah pondok siapa yang memberhentikannya? Adakah ini caranya UMNO hendak menjaga kepentingan imat Islam di Negara ini?

Siapa pemimpin UMNO yang ada hari ini berani menyanggah bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir yang mempermainkan hukum agama dan sunah baginda Rasullullah sautu ketika dulu. Adakah pemimpin macam ini hendak kita harapkan untuk membantu menjaga kepentingan umat Islam dan memertabatkan agama di negara ini?

Kenapa baru sekarang para pemimpin UMNO mula menyuarakan hasrat untuk bekerjasama dengan PAS? Ketika UMNO semakin lemah dan menghadapi krisis keyakinan rakyat termasuk orang melayu baru kedengaran suara-suara untuk bekerjasama. Kenapa ketika UMNO gah dipersada kekuasaan usul ini tidak pernah disuarakan?

Kini UMNO memang menghadapi masalah untuk menarik sokongan orang melayu dan ditambah dengan kemelut yang melanda MCA, MIC dan PPP menambah parah kedudukan mereka. Lantaran itu mereka mengatur strategi dengan memujuk PAS untuk bekerjasama. UMNO hari ini bagaikan sedang ditelan gelombang besar ditengah lautan dan apa saja yang mampu dicapai akan dicapai walaupun kayu buruk demi survival politik mereka, inilah keadaan UMNO hari ini.

Mahukah kepimpinan PAS menyambut usul itu? Adakah kepimpinan PAS lupa apa yang berlaku di Kelantan sewaktu PAS menyertai BN di sekitar tahun 70an dulu. Selepas bekerjasama UMNO memainkan jarum dan menubuhkan BERJASA sehingga PAS terlepas menguasai Kelantan.

Mahukah PAS menerima nasib yang sama sekali lagi? Lupakah kepimpinan PAS bagaimana royalti minyak di Terengganu ditarik balik selepas PAS berjaya menguasai negeri tersebut? Royalti minyak itu diganti dengan Wang Ihsan yang disalurkan dibawah kekuasaan kepimpinan UMNO Terengganu? Apa yang mereka tak kata kepada Tok Guru Nik Aziz dalam usaha mereka menawan negeri Kelantan?

Kepimpinan PAS yang ada hari ini perlu sedar apa yang pemimpin UMNO lakukan hari ini semata-mata untuk membina kembali keyakinan rakyat yang telah lama hilang keyakinan terhadap kepimpinan UMNO. Mereka cuba untuk menumpang kekuatan dan keyakinan rakyat terhadap PAS.

Jesteru itu kepimpinan PAS disaran jangan terpengaruh malah jangan pedulikan saranan kepimpinan UMNO dalam usaha menjalin kerjasama dengan PAS. Malah kepimpinan PAS juga disaran jangan mengulas atau mempedulikan seruan kepimpinan UMNO. Biarkan mereka jadi macam orang gila talak.

Memang UMNO gila talak dan ingin merujuk kembali kepangkuan PAS selepas lebih 30 tahun bercerai. Yakinlah UMNO kini menuju zaman kehancuran mereka selepas 52 tahun rakyat memberikan kepercayaan kepada mereka tapi mereka langsung tidak menjaga kebajikan rakyat yang menyokong mereka. Dan yakinlah Datuk Seri Najib Tun Razak adalah PerdanaMenteri BN/UMNO yang terakhir sesuai dengan berakhirnya teori RAHMAN. Sayonara UMNO. "

utaraonline


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. sape plak nak jadi cina buta lepas ni..apa kata y g bwak kepala lembu hari tu jd cina buta..ha a a..kali ni tukar nama plak 12 org buta bersama lembunya..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive