Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Julai 10, 2011

TERBUKTI: UTUSEKS PENIPU BESAQ!!!


AKHBAR PENIPU PALING CIBAI DALAM DUNIA

Kita amat kecewa dengan kenyataan provokasi Utusan Malaysia yang amat jelas bertentangan dengan etika kewartawanan apatah lagi bertentangan dengan prinsip Islam yang senantiasa menggalakkan persaudaraan dan bukannya permusuhan.

Firman Allah yang bermaksud:

Syaitan itu hanya mahu mewujudkan permusuhan dan kebencian.

Kita melahirkan rasa dukacita apabila akhbar Utusan yang menjadi lidah rasmi kepada kerajaan Umno BN sanggup membuat provokasi yang tidak bertanggungjawab dan mengapi-apikan permusuhan dengan meletakkan tajuk utama hari ini dengan tajuk ‘KL darurat hari ini? Ada pihak rancang lepaskan tembakan dan tuduh angkara polis’...Di mana etika kewartawanan anda?”

Ungkapan ini merupakan satu provokasi dan tuduhan yang boleh menimbulkan huru hara dalam negara..

Justeru, itu kita mengingatkan bahawa apa yang ditulis akan dipertanggungjawabkan nanti di hadapan Allah SWT.

Wartawam jangan menjadi sebahagian lidah fitnah di akhir zaman kerana mereka sepatutnya menjadi lidah agama dan keadilan rakyat dan bukannya lidah individu tertentu.

Akhbar, uja sepatutnya menjadi jurubicara perpaduan ummah dengan berita yang adil dan menyumbang kepada perpaduan bukannya menyumbang kepada perpecahan dan permusuhan.

Malang sekali akhbar hari ini terus mengasak rakyat dengan provokasi yang langsung tidak dapat diterima akal.

PAS tidak pernah memusuhi polis apatah lagi mana-mana institusi kerajaan..Penglibatan ahli PAS dalam himpunan aman Bersih yang diadakan sebelum ini menggambarkan betapa tingginya akhlak yang ditunjukkan mereka ketika menyertai perhimpunan aman.

Kita tahu pihak keselamatan tidak perlu dipersalahkan dalam isu ini. Mereka yang perlu dipersalahkan ialah Umno BN yang sangat tersempit untuk survival politik mereka yang sedang berada dihujung tanduk..

Segala jentera kerajaan termasuk media akan dikerah sehabis mungkin untuk menyelamatkan talian hayat mereka yang sudah hampir luput tarikhnya.Himpunan aman Bersih 2.0 yang berakhir kira-kira jam 5.00 petang tadi tidak meninggalkan kesan terhadap ketenteraman awam sekalipun dilakukan provokasi yang keterlaluan daripada kerajaan Umno BN.


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive