Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 07, 2011

Roadblock Itu Perang Saraf?



Polis membuat sekatan jalanraya di merata tempat bermula hari ini(semalam).
Di KL khabarnya telah menyebabkan kesesakan teruk,yang ingin saya tarik perhatian ialah exercise roadblock oleh polis ini adalah sesuatu yang disengajakan dan sebahagian daripada perang saraf/psywar.

Apakah objektif utama?

Tujuan nombor wahid ialah untuk memberikan gambaran buruk lagi bobrok kepada BERSIH vis-a-vis PR.

"Nah,lihat sahaja kesengsaraan yang kamu perlu hadapi kerana BERSIH.jika tidak ada BERSIH nescaya kamu tidak akan lalui pengalaman sebegini,jem yang teruk".

Roadblock ini dan kesemua sarana perangsaraf kebelakangan ini hanya memberikan satu tujuan iaitu untuk mempalitkan BERSIH dengan warna yang hodoh-menyusahkan rakyat dsb-dan sebagai suatu yang disebut didalam ilmu perang saraf membina kesan bola salji (snowball effect) bagi mengolah persetujuan (baca:kemarahan dan kejengkelan) rakyat terhadap BERSIH dan juga PR.

Makanya kita bijaksana meneliti dan membaca pergerakkan bidak-bidak catur agar dapat pula memahami dan mengarifi strategi mereka.


ANTARA PENYEBAB KESESAKAN DI PAGI HARI KETIKA ORANG RAMAI NAK PI KERJA...
Polis mengadakan sekatan jalan raya di lebuh raya Damansara-Puchong berhampiran Plaza Tol Sunway di Petaling Jaya pada Rabu. Sekatan jalan raya dilakukan menjelang perhimpunan Bersih, Sabtu ini. Foto AZHAR MAHFOF/The Star

sumber fb

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive