Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Julai 11, 2009

BERITA BURUK BUAT UMNO BN



DAP Kedah Batal Keputusan Keluar Pakatan

DAP Kedah hari ini menarik balik keputusan untuk keluar daripada Pakatan Rakyat selepas mendapat jaminan kerajaan negeri untuk menyelesaikan semua pertikaian yang dibangkitkan sebelum ini.
Pengerusi DAP Kedah dan Perlis, Thomas Su berkata, keputusan tersebut diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa DAP negeri itu yang berakhir tengah hari tadi.

"Kita menarik balik keputusan untuk keluar daripada Pakatan Rakyat yang kita buat sebelum ini," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Pada 1 Julai lalu DAP Kedah mengumumkan untuk keluar daripada pakatan pembangkang kerana tidak berpuas hati dengan pentadbiran PAS di negeri itu antara lain termasuk tindakan merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya.

Bagaimanapun Thomas berkata, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberi jaminan untuk menyelesaikan isu berkenaan secepat mungkin.

"Ada beberapa perkara yang kita bangkitkan sebelum ini telah diselesaikan dan ada yang akan diselesaikan kemudian.

"Sebagai contoh isu pusat penyembelihan babi, MB (Menteri Besar) telah memberikan kita tempat alternatif iaitu di sebuah kawasan di Gurun," katanya.

Selain itu menurut Thomas lagi, Azizan juga telah memberi jaminan bahawa isu untuk merobohkan kuil dan tokong hanya akan dilakukan dengan kebenaran beliau.

"Menteri Besar juga memberi jaminan bahawa sebarang tindakan untuk merobohkan kuil dan tokong akan mendapat kelulusan beliau dahulu," katanya.

Ditanya sama ada keputusan tersebut telah dimaklumkan kepada DAP Pusat, Thomas berkata, beliau telah menghubungi Setiausaha Agung parti, Lim Guan Eng bagi memaklumkan mengenai perkara itu.

"Saya baru sahaja menghubungi Guan Eng tadi dan memaklumkan mengenai keputusan ini, kita akan hantar surat secara rasmi kemudian.

"Tapi Menteri Besar belum dimaklumkan lagi, kita akan hubungi beliau kemudian," katanya.

TVA

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive