Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 21, 2009

Hantar Memorandum Kepada SPRM




Kerana bimbangkan keselamatan mereka, Urusetia Pembantu-Pembantu Khas Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinangsepakat untuk tidak memberi kerjasama kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sehingga kerajaan menjamin keselamatan mereka.

Kesemua pembantu khas exco Pulau Pinang berkata mereka takut kejadian yang menimpa Teoh Beng Hock akan menimpa mereka juga, seraya mendesak penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian pembantu kepada Exco Kerajaan Selangor itu.

Bahkan, mereka hanya akan membantu siasatan jika mereka disoalsiasat di premis Kerajaan Negeri.

Ng Wei Aik, Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang menegaskan supaya jawatan mereka sebagai pembantu tidak boleh dijadikan sebagai alasan untuk digunakan.


"Ingin saya tegaskan disini bahawa pembantu-pembantu khas memang adalah tidak berdosa, mereka tidak harus dikambing hitamkan untuk dijadikan sasaran untuk mencipta untuk mereka dakwaan-dakwaan untuk mendapat bukti untuk mendakwa ahli-ahli exco atau menteri-menteri yang berkenaan. Jadi saya rasa bahawa SPRM hendaklah lebih profesional dalam menjalankan siasatan mereka".


Pulau Pinang adalah negeri kedua selepas Selangor mengambil pendirian ini. Sejurus selepas kematian Teoh, Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim mengarahkan semua pembantu khas Exco hanya dibenarkan disoal-siasat di premis Kerajaan Negeri.

Kesemua pembantu khas exco kerajaan negeri Pulau Pinang berkumpul di hadapan pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Pulau Pinang bagi menyerahkan memorendum kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM Malaysia berhubung kematian Teoh yang menjadi tanda tanya sehingga kini.

Lebih 40 orang pembantu khas yang hadir melahirkan rasa kesal dan sedih mereka diatas kematian rakan sejawat mereka di negeri Selangor itu. Mereka juga mendesak kepada SPRM agar memberi penjelasan mengenai kematian Teoh.

Mereka juga menyuarakan sekiranya SPRM gagal memberikan penjelasan yang telus dan benar serta menyelindung mana-mana pihak berkepentingan dan tidak membawa pihak bertanggungjawab ke muka pengadilan, semua pembantu khas kepada Adun dan Exco kerajaan negeri tidak akan sesekali memberikan kerjasama kepada SPRM.

Sementara itu, Rezal Huzairi Md Zaki, Pembantu Khas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang menggesa supaya Suruhanjaya Diraja segera dibentuk bagi membantu menyelesaikan kemelut kematian mengejut Teoh Beng Hock.


"Pertama yang kita highlightkan adalah untuk supaya diwujudkan suruhanjaya bebas ataupun suruhanjaya diraja yang dapat memaklumkan kepada, boleh dikatakan semua yang hadir hari ini adalah pembantu khas agar apakah yang boleh di maklumkan kepada kami yang berkerja dibawah pembantu khas kepada semua ahli MMK tentang masa depan. Adakah perkara ini akan boleh berlaku lagi ataupun perkara ini berlaku disebabkan apa? Jadi itu sajalah yang kami semua pembantu-pembantu khas ingin tahu sendiri daripada pihak SPRM tentang kejadian yang berlaku kepada sahabat kami juga yang berada di Selangor".

Teh Lai Heng, Pengerusi Persatuan Pembantu Khas Kerajaan Pulau Pinang juga turut melahirkan rasa sedih di atas kematian Teoh.


"Pertama sekali kami amat sedih dan dan kesal dengan kematian mendiang saudara Teoh Beng Hock . Beliau sebagai seorang Setiausaha Politik kepada YB Exco Selangor, Yang Berhormat Au Yong Heng Hua. Sepatutnya sebagai pembantu khas kita cuma menjalankan kerja. Saya ingat SPRM tidak patut dengan cara-cara siasatan dan saudara Teoh juga tak tau mengapa boleh mati di banggunan tersebut, so saya harap SPRM akan memberi kita satu kebenaran dan kepada semua orang especially family members dia. So bagaimana saudara Teoh boleh jatuh daripada banggunan SPRM Selangor, kita nak tau siasatan yang terperinci".

TVA


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. Suruhanjaya apa pun kalau berpihak pada hampa baru betui... kalau tak fitnah orang macam-macam adakah logik pegawai SPRM pulak yang dituduh ada kaitan? bodoh....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive