Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 31, 2009

UMNO PAS : ANAK HARAM DAN PERHIMPUNAN HARAM



KITA LEBIH SIBUK MENGELUARKAN FATWA TENTANG PERHIMPUNAN HARAM DARIPADA MEMBICARAKAN CARA MANA NAK MEMBASMI MASALAH SOSIAL YANG MEMBAWA KEPADA KELAHIRAN ANAK HARAM.CARI MAKAN..CARI MAKAN JUGAK,TAPI JANGANLAH MEMENINGKAN MASYARAKAT DENGAN PERMASALAHAN REMEH TEMEH SEDANGKAN BANYAK LAGI MASALAH YANG MELANDA UMAT ISLAM PERLU DIBERI PERHATIAN SEWAJARNYA OLEH KITA.

LEBIH SUDU DARI KUAH PUN TAK GUNA JUGA,SEBAB MULUT KITA BUKANNYA BOLEH MELANTAK SUDU TU,KALAU MELANTAK SUDU TU PUN BELUM TENTU PERUT KITA BOLEH MAINKAN PERANAN UNTUK MENGHADAMKAN MAKHLUK YANG BERNAMA SUDU TU..KENA PULAK KUAH DAL NASI BERIANI,CERITA PUN TAK GUNA BEB!!!LAPAQ PULAK RASA...



Kenyataan Media Ketua Penerangan PAS Perak 3/2009 / ISA Haram atau Himpunan Haram ?

Berikutan dengan kenyataan terbaru Mufti Perak, Harussani Zakaria, yang berkata jika perhimpunan yang boleh mendatangkan huru hara, maka adalah haram mana-mana pihak untuk menyertainya apatah lagi perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

Nampaknya Mufti Perak ini cuba berpolimik dalam persoalan yang remeh-temeh dan tidak mengeluarkan pandanganya dalam persoalan yang lebih besar dan penting. iaitu Adakah ISA itu Halal atau haram disisi hukum Islam.

Sehubungan ini saya suka mengeluarkan kenyataan seperti berikut :

1. Ternyata semakin di penghujung jawatannya Mufti Perak menambahkan lagi koleksi peribadinya dengan mendiamkan diri dalam banyak hal yang diperlukan jawapan yang segera dalam banyak perkara, dalam masalah ini sebelum 1 Ogos rakyat Malaysia ingin tahun adakah ISA bersesuai dengan Islam atau tidak, manalah tahu ada nash dalam Al Qquran dan Sunnah yang boleh dihujjahkan bagi menghalalkan atau paling tidak mengharuskannya.

2. Khusus kepada rakyat Perak, Kem Tahanan yang terletak di kamunting adalah gambaran yang tidak baik sekiranya undang-undang yang haram itu diteruskan, dan kita akan berbangga kalau ia harus atau halal , biarlah dia berada di perak, dan kita berbangga kerananya.

3. Mengeluarkan pendapat mengenai halal atau haram berhimpun dan dikaitkan dengan permit, macamlah Harussani menjadi jurucakap kepada pasukan keselamatan pula ?

4. Adakah mengeluarkan kenyataan berhimpun tanpa permit disandarkan dengan dalil dan nash yang mana, kalau pun sebetulnya yang menghuru-harakan setiap perhimpunan adalah pihak lain, bukannya kami yang berhimpun. Sepatutnya Harussani juga mengeluarkan pandanganya kepada pihak yang menghalang rakyat berhimpun dengan aman, halal atau haram hukumnya.

Demikianlah kenyataan saya.

30 July 2009

Drs. Khalil Idham Lim
Ketua Penerangan PAS Perak.


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive