Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 08, 2009

Umno ganti Takbir kepada Take Beer, mana pergi mufti-mufti? | pkfz



Sarjana Tua,KL.

Allahhuakbar. Allah Maha Besar. Inilah kalimah suci yang setiap muslim sebut sebagai takbir yang dipermainkan oleh puak-puak UMNO untuk menyerang pakatan rakyat terutama PAS.

Sehingga begitu sekali kedangkalan mereka terhadap sensitiviti agama Islam yang suci ini. Dimana ustaz-ustaz dan ustazah UMNO yang lebih hadhari?

Di mana mufti-mufti yang lantang menegakkan perkara remeh, sedangkan perkara ini dibiarkan begitu sahaja?

Ini dibuktikan dengan gambar demonstrasi kepala lembu yang dibawa ke Pejabat SUK Selangor tempoh hari. Apa kena mengena isu kuil dengan "banner" TAKE BEER yang dipamerkan semasa demontrasi tersebut? Kain rentang itu juga ditulis dengan sebutan 3 kali iaitu TAKE BEER, TAKE BEER, TAKE BEER.

Bukankah ini sebahagian kata-kata untuk mencemarkan kalimah suci takbir itu sendiri? Allahhuakbar. Jahilkah mereka ini dengan agama Islam?

Di manakah pemimpin mereka yang mendidik mereka dengan jiwa Islam? Benarkah mereka ini (ahli UMNO) dididik dengan Islam yang dibawa oleh Rasullullah? Allahhuakbar, Allahhuakbar. Allahhuakbar.

Insafilah sebelum Allah menurunkan bala di bumi Malaysia ini. Jangan pula pada ketika itu puak-puak jahil ini menjadi lebih jahil dari sebelumnya.

Ini salah satu contoh kesan Islam Hadhari yang dibawa oleh UMNO Malaysia. Islam Hadhari itu sendiri mati ketika pemimpinnya bertukar ganti. Islam yang dibawa Rasullullah kekal segar selamanya bukan sekadar slogan yang dicipta itu.

Wahai puak-puak yang mempermainkan kalimah suci Allah ini. Kalimah ini bukan milik Pas tetapi sedarlah ia milik Allah S.W.T. Kalimah suci ini tidak boleh dipermainkan apatah lagi dipersendakan.

Kebanyakkan ahli dan penyokong PAS bertakbir kerana ianya sebahagian daripada satu cara hidup.

Kekuatan mereka dijana oleh kekuatan yang ada dengan kalimah takbir ini. Anda pula mempersendakannya. Anda juga Islam.

Tetapi benar kata Rasullullah bahawa dalam Islam juga wujud golongan munafik dan fasik. Adakah dan hendakkah kalian yang mempersendakan kalimah Allah ini berada dalam dua golongan itu? Tepuk dada tanya iman.

Kepada penyokong atas pagar dan penyokong tegar UMNO Be End ini, sedarlah dari kealpaan anda. Beralihlah kepada kumpulan yang menegakkan kebenaran dan kelangsungan hukum Allah.

UMNO Be End bukanlah pilihan terbaik untuk mengembalikan Hak Allah dibumi Malaysia ini. Pakar-pakar agama Islam dalam UMNO Be End ternyata lemah dan gagal untuk menjadikan negara Malaysia ini menegakkan Hak Allah sepenuhnya.

Kuasa adalah kekayaan mereka. Ingatlah anda akan ditanya apakah tindakan anda menegakkan agama Allah didunia ini kalau bukan melalui undi anda. Hanya melalui undian kita boleh merubah segalanya.

Ingatlah Allah Maha Adil walaupun Dia menghumbankan kita ke nerakaNya.


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Tetarik juga baca entry saudara. dan dah banyak kali saya menjengok blog ini dan tak pernah bagi apa2 komen.

    Saya ni buka ahli mana2 parti. Tapi apa yg saya lihat sekarang. Parti pemerentah sudah sampai kepenhujungnya. Ini kalau dilihat sejarah sila dimana kejatuhan sesebuah pemerentah kerana kegagalan nya utk memenangi hati rakyat, sama ada pemerentahan tu zalim atau corrupt. tgk la apa jadi dgn parti pemerentah sekarang.

    Rakyat telah banyak mengetahuinya. Rakyat dah meluat, dah ketahap tak makan dipujuk lagi.

    Dlm komponen sendiri dah bepecah belah.

    InsyaAllah dlm PR akan dtg BN akan berkubur

    p/s ; buat penyokong BN Lihat dgn mata hati. jgn lihat menggunakan mata lembu . Kah kah kah ( gelak tukar tiub )

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,memang betul saya setuju ngan Am pemerintah kita sekarang ni terlampau rendah akhlaknya dimata rakyat.hanya orng yang berakal saja yang pandai menilainya.slogan 'DULU KINI DAN SELAMANYA'memang tepat utk BN.walau pun pemimpin mereka membuat silap macamana pun mereka tetap sokong juga. macam KERBAU kena cucuk hidung lepas tu kena tambat.NGOK BETUL.....

    BalasPadam
  3. Sebenarnya Penyokong UMNO bukan bertakbir, dia cuma mengajak saudara-saudaranya yang lain agar sama-sama minum beer macam mereka selalu buat.

    Ajakan itu terutamanya ditujukan kepada penyokong PAS yang tak minum BEER. UMNO dah tak sedap minum sorang-sorang, biar PAS joint sekali.

    Jika mereka benar-benar berniat menggantikan perkataan Takbiir dengan Takebeer... memang sahlah UMNO tak layak jadi ahli syurga.

    Kesian...UMNO. Kita yang nak kepada undang2 Islam, Hukum Islam, Ibadah kepada Allah, pun belum tentu masuk syurga...UMNO? tak payah cakaplah.

    Budak sekolah nak priksa SPM, tinggal 1 bulan lagi....masih belum membaca, ponteng sekolah pulak, benci pada guru lagi, bertumbuk dengan guru disiplin plak, malam-malam meniarap, petang-petang bawa anak dara orang....Agak-agak boleh lulus ke SPM 2009 nanti. Kalau PMR bolehlah agak-agak. Ibadah yang wajib semuanya lintang pukang.

    SOLAT?, solatlah jugak, dalam 2-3 waktu sehari, tapi jumaat saya pergi. Subuh susah sikit, Asar tak sempat.

    PUASA..wuih jangan tak puasa, berdosa tau, tapi tinggal jugak jarang-jarang, tu pun bukan sengaja, tak bangun sahur. Tapi tak makan nasi, cuma makan maggi dan hisap rokok.

    BACA QUR"AN?? Qur'an tak pandai baca tapi petang-petang tidur, tak buat dosa, tak mengumpat, tak boleh cam tuu??,

    HUKUM HUDUD...huih tak sesuai dengan zaman moden, zaliiiimmmm. Islam tu kan agama mudah bukan menyusahkan. (Yassiru wala tu'assiru)

    ZAKAT?....ooo kena bayar ke zakat pendapatan, simpanan tak ada (buat joli)pun kena bayar jugak ke? Gaji bukan besar sangat, dalam 10 ribu, tupun dengan elaun.

    HAJI?...aaaah nantilah tua-tua sikit, bukan tak nak pergi, lagipun kena kumpul duit halal dulu, lepas habis enjoy, 45 tahun muda lagi horey-horey dulu.

    ANAK SEKOLAH AGAMA?..ooo tak semestinya yang sekolah agama tu baik dan boleh masuk syurga, saya pun tak sekolah agama, dapat kerja besar gak, sekolah agama belum tentu dapat jadi mufti. kalau jadi mufti tak apalah juga, 13 ribu sebulan.

    SEDEKAH atau DERMA...mestilah bagi, biasanya RM1.00 tiap kali jumaat masuk tabung. Orang lain saya tak bagi, semua tu tipu, entah-entah dia minta sedekah dengan kita, dia lagi kaya dari kita. ooo tak bagi saya, kalau masjid tak pe, seringgit je.

    LAYAK KAH MASUK SYURGA ALLAH???? Kalau tak layak kemana?? Sendiri Jawab.

    Go To Hell...kata mat salih dalam filem2 mereka.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama9/9/09 8:21 PG

    UMNO doh sampai tahap nazak doh.Rakyat doh muak dengan propaganda Umno untuk tarik perhatian rakyat. Now, berbagai cara kononnnyo nok menjatuhkan kerajaan p.pinang dan selangor dengan bangkitkan api perkauman yg kononnyo nok tarik orang melayu.. biagpila.. Umno parti penghasut kepada perkauman

    BalasPadam
  5. apa yang nk saya katakan UMNO adalah parti kafir sebab menhina Islam..so bila sebut UMNO jangan lupa sebut laknatulaah

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive