Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 08, 2009

Malaysia 0 - Jordan 0


KAPTEN skuad negara, Aidil Zafuan Radzak (tengah, jersi No. 7) menanduk keluar bola dari kawasan bahaya pada perlawanan persahabatan menentang Arab Saudi di Dammam baru-baru ini.

Malaysia ikat Jordan di Amman

MALAYSIA menamatkan kunjungan ke Asia Barat dengan mencatatkan keputusan seri tanpa jari- ngan menentang Jordan pada perlawanan persahabatan yang berlangsung di Stadium King Abdullah II di Amman semalam.

Ia merupakan keputusan seri pertama yang dicatatkan oleh anak- anak buah jurulatih K. Rajagobal setelah tewas dua perlawanan persahabatan sebelum ini di Riyadh, Arab Saudi.

Pada perlawanan persahabatan pertama 31 Ogos lepas, Malaysia tewas 1-2 kepada Arab Saudi dengan jaringan tunggal dihasilkan oleh penyerang Harimau Muda, Ahmad Syakir Mohd. Ali dan sekali lagi tumpas 0-1 kepada kelab negara itu, Al-Qadisiya, dua hari kemudian.

Selepas ini skuad negara akan mengadakan beberapa perlawanan persahabatan termasuk menentang Lesotho di Stadium Bola sepak Kuala Lumpur, Cheras, Jumaat ini.

Skuad itu kini dalam persiapan terakhir bagi menghadapi Sukan SEA di Laos yang akan berlangsung Disember depan.

Sementara itu, skuad Harimau Muda yang kini berada di Slovakia akan menentang kelab Spartak Trnava pada perlawanan persahabatan kedua hari ini.

Sebelum ini mereka menang 4-0 pada aksi pertama menentang kelab Slovan Levice.

Jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee berkata, beliau masih belum berpuas hati dengan persembahan pemainnya walaupun mencatatkan kemenangan besar kerana ia belum memberi gambaran sebenar kekuatan pasukan.

"Apa yang lebih penting adalah kebolehan mereka mengekalkan corak permainan yang ditunjukkan ketika menentang Slovan Levice serta empat lagi perlawanan persahabatan yang diatur di Slovakia.

"Sebab itulah saya lebih menekankan konsistensi pada mereka. Itulah disiplin permainan sebenar untuk dibawa pulang," katanya.

Selepas menentang Spartak Trnava, Harimau Muda dijangka menentang dua lagi pasukan berstatus kelab sebelum bertemu skuad bawah 19 tahun Slovakia pada perlawanan terakhir yang dijadualkan pada 18 September ini.

kosmo

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive