Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 04, 2011

ROYALTI : SAMSENG BERSENJATA PARANG SERANG SUKARELAWAN GERAM



Lebih kurang jam 10:30 malam tadi(semalam) beberapa Sukarelawan GERAM yang sedang membuat kerja-kerja memasang Banner Royalti Rakyat Kelantan telah diserang oleh sekumpulan Samseng dipercayai upahan UMphorNO.

Samseng seramai lebih kurang 30 orang, bersenjatakan Kayu, Pedang Samurai dan Parang tersebut datang dengan menaiki 6 biji kereta ke lokasi Sukarelawan GERAM memasang Banner Royalti Rakyat iaitu di atas Jejantas berhadapan dengan Ma'ahad Muhammadi Lelaki.

Sebelum kejadian tersebut, pihak Sukarelawan pada sebelah siangnya telah menggantung beberapa Banner Royalti Rakyat tetapi dipercayai telah dibuang oleh Samseng yang sama dan ketika kejadian, Sukarelawan GERAM sedang menggantikan Banner-banner yang telah dibuang dengan yang baru.

Samseng-samseng bersenjata kemudian datang dengan tiba-tiba, terus menyentap Banner-banner tersebut sambil mengugut akan mencederakan Sukarelawan GEGAR jika terus memasang Banner-banner tersebut dan mengarahkan mereka untuk beredar jika tidak mahu dicederakan.

Bimbang dicederakan, Sukarelawan GERAM yang hanya seramai 5 orang sahaja terpaksa menurut sahaja arahan Samseng-samseng bersenjata tersebut dan beredar meninggalkan tempat kejadian.

Dipercayai Samseng-samseng tersebut telah bertindak demikian hasil arahan pihak atasan UMNO kerana Banner tersebut dipasang dilaluan Perdana Menteri ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa selepas selesai Jamuan Rakyat di Wisma Persekutuan dalam lawatan seharinya ke Kelantan.

Pihak GERAM sebelum ini telah memasang hampir 20 banner di sepanjang laluan Najib dalam lawatannya ke Kelantan iaitu di Pasir Putih, Machang, Kota Bharu dan Pengkalan Chepa namun kesemua banner-banner yang tertulis "UMNO/BN Pengkhianat Nafikan Royalti Kelantan!!!" telah dibuang oleh pihak yang disyaki Samseng upahan UMNO.

tukartiub

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive