Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 11, 2011

Tersepit lubang tandas

ALOR GAJAH: Seorang wanita warga emas terpaksa menanggung kesakitan hampir setengah jam selepas kakinya terjerumus lalu tersangkut ke dalam lubang mangkuk tandas di rumahnya di Pekan Kuala Sungga, Tebong, dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi, kaki V Samala, 97, dikeluarkan dengan bantuan pasukan bomba dan penyelamat yang tiba selepas dihubungi.


Cucu mangsa, P Ramesh, 40, berkata, ketika kejadian, semua ahli keluarga tidur dan dikejutkan dengan suara meminta tolong oleh neneknya.

“Kami semua terjaga lalu bergegas ke arah suara itu dan terkejut mendapati nenek terduduk di dalam tandas dan memberitahu kakinya tidak dapat dikeluarkan.


“Saya cuba mengeluarkan kaki nenek yang tersepit namun gagal lalu mengambil keputusan menghubungi pasukan bomba dan penyelamat,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.


Menurutnya, bomba yang datang tidak lama selepas dihubungi berjaya mengeluarkan kaki neneknya dalam masa beberapa minit.

Ramesh berkata, neneknya mempunyai penglihatan kabur dipercayai bangun membuang air kecil sebelum kakinya terjerumus ke dalam lubang tandas.


Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan 2, dari Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Alor Gajah, Ho Yew Meng, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 2.05 pagi dan bergegas ke lokasi untuk melakukan kerja menyelamat.


“Kami menggunakan kaedah minyak masak dan sabun supaya kaki wanita itu mengecut bagi memudahkan ia dikeluarkan.


“Kaki mangsa dikeluarkan dalam masa kira-kira lima minit dan dia hanya cedera ringan di kakinya yang tersangkut,” katanya.

HM

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive