Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Jun 19, 2012

Orang ramai berebut berlakon filem Lembu NFC


KUALA LUMPUR 19 Jun: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli menerima banyak tawaran dari orang ramai untuk menjadi pelakon filem komedi bercorak satira tentang skandal National Feedlot Corporation (NFC).

“Ramai hubungi saya. Ada yang telefon, tanya kalau ada peluang jadi pelakon. Lebih-lebih lagi selepas saya berceramah. Ini lucu. Orang ramai begitu bersemangat.


“Tapi, masih pada peringkat awal. Proses memilih pelakon pun belum dimulakan,” katanya yang menjangka durasi filem dijangka selama 45 minit.

Beliau berkata, pengarah filem itu, Hishamuddin Rais tidak mahu publisiti meluas kerana mengganggu penulisan skrip dan tumpuan proses pengambaran.

“Kita akan buat sidang media. Mungkin perkenalkan pengarah dan sebagainya,” kata Rafizi kepada Keadilan Daily selepas menghadiri Mesyuarat Biro Politik 13 Jun lalu.

Ditanya sama ada beliau bercadang membawa filem itu ke pawagam, Rafizi tidak yakin pengurusan mana-mana panggung wayang berani untuk menayangkannya.

“Ada yang beranikah? Saya tak yakin. ‘Pecah panggung’ nanti. Kita cadang guna konsep wayang pacak sebab ia sesuai dijadikan tayangan dalam program atau ceramah,” katanya.

Skandal NFC menggemparkan negara apabila pendedahan demi pendedahan dilakukan KEADILAN berhubung penyelewengan dana sebanyak RM250 juta oleh NFCorp dimiliki keluarga Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Hasil tekanan KEADILAN, suami Shahrizat yang juga Pengerusi Esekutif NFCorp, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan pecah amanah dan dua tuduhan melanggar Akta Syarikat.

Sebelum ini, KEADILAN mendedahkan pinjaman RM250 juta digunakan untuk tujuan selain penternakan lembu.

Antaranya membeli dua unit kondominium mewah di Kuala Lumpur, tiga unit kondo di Singapura, dua lot tanah di Putrajaya dan kereta Mercedez Benz selain sebuah apartmen mewah di Kazakhstan.

wargamarhaen


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive