Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Jun 16, 2012

Sekumpulan Samseng serang sekolah SMK Cheras Perdana.


Gambar Hiasan

Kurang ajar punya budak. Dah kena buang, buatlah cara kena buang. Ada ka menyemak serang budak2 sekolah dan guru? Patutlah kena buang. Sepatutnya hantar dia pergi sekolah juvana. Biar dia rasa sendiri macam mana hidup kat sekolah macam tue.

Bayangkan ek, sekumpulan samseng tersebut boleh bawa kayu, cota, besi nak belasah budak2 sekolah dan guru? Biadap sungguh. Apa sangatlah yang dia sakit ahti sampai nak membelasah budak2. Macam nak membunuh. Saranan kerajaan baru2 ini untuk meletakkan polis di setiap sekolah nampaknya memang perlu dilaksanakan segera.

Baca kat bawah neh ;
KAJANG: Bagaikan pertempuran kumpulan kongsi gelap. Itulah gambaran saksi yang melihat lebih 30 remaja bersenjatakan kayu, besi, cota dan topi keledar menyerang lebih 30 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Cheras Perdana, di sini semalam.

Kejadian jam 12.30 tengah hari yang menyebabkan lebih 10 pelajar dan seorang guru penolong kanan sekolah cedera parah, berlaku sejurus murid tingkatan tiga, empat dan lima keluar dari pekarangan sekolah selepas tamat sesi pagi.

Menurut saksi, pelajar yang berjalan kaki keluar sekolah diserang secara tiba-tiba oleh kumpulan remaja yang menunggu sejak 11.30 pagi di luar kawasan sekolah.

“Mereka memukul menggunakan topi keledar, kayu, besi dan cota sebelum beberapa pelajar lain dari dalam kawasan sekolah keluar membantu rakan mereka yang diserang.

Keadaan bertambah buruk selepas kumpulan pelajar keluar dan menyerang balas serta menyelamatkan rakan. Sejurus selepas itu, seorang guru penolong kanan keluar bagi meleraikan mereka dan menarik pelajar masuk kembali ke dalam kawasan sekolah,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Namun, guru itu diserang beberapa remaja menggunakan topi keledar sehingga parah pada kepala dan dihantar ke hospital oleh seorang guru dan beberapa pelajar.
Katanya, kumpulan penyerang adalah bekas pelajar yang dibuang sekolah dibantu beberapa rakan dewasa dengan memukul pelajar yang berada berhampiran mereka.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata polis akan menjalankan siasatan menyeluruh dan meminta semua pihak tidak membuat spekulasi, sebaliknya menyerahkan siasatan kepada polis.

Sementara itu, seorang lagi pelajar berkata, dia melihat penyerang bertempiaran lari selepas beberapa anggota polis bermotosikal menuju ke lokasi kejadian.

“Mereka melarikan diri kawasan perumahan berhampiran dan meninggalkan motosikal mereka yang kemudiannya dihumban ke dalam longkang oleh pelajar,” katanya.

Dia berkata, lebih 10 pelajar cedera dibelasah.

Rakannya pula mengesyaki serangan adalah susulan pergaduhan mereka dengan pelajar sekolah berkenaan petang kelmarin._ Bh

sozcyili

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive