Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 08, 2014

PERMINTAAN TERAKHIR REMAJA YANG MAUT DIPUKUL BAPANYA


SHAH ALAM – Ibu kepada Muhamad Hafiz Abd Ghani,17, yang mati dipercayai dipukul bapanya meluahkan rasa terkilan kerana tidak dapat memenuhi permintaan terakhir mangsa yang mahu berjumpa keluarga angkat yang membesarkannya selama ini.

Bercakap kepada Sinar Harian Online, ibu mangsa, Siti Habibah Ismail, 38, berkata sebelum kejadian, mangsa tidak menunjukkan tanda-tanda pelik namun ada menyatakan hasrat untuk berjumpa dan meluangkan masa bersama keluarga angkatnya pada Ramadan ini.

“Sebelum itu, dia ada cakap pada saya yang dia mahu berjumpa dengan keluarga angkatnya.

“Saya tidak sangka itu adalah hasrat terakhirnya,” luah Siti Habibah.

Muhamad Hafiz hanya mula tinggal bersamanya sekeluarga tahun lalu selepas dibesarkan oleh keluarga angkat sejak umurnya 15 hari.

Menurutnya, Muhamad Hafiz adalah seorang anak yang patuh dan pendiam, dia juga tidak pernah melawan.

Dalam kejadian jam 5 petang kelmarin, Muhamad Hafiz maut dipercayai dipukul bapanya dengan sebatang kayu di Kampung Jawa, Alor Gajah selepas menyatakan hasrat untuk bekerja bagi membantu menyara keluarga.

Difahamkan, bapanya yang berusia 52 tahun itu berang dan berasa tercabar dengan hasrat yang dinyatakan mangsa sebelum bertindak memukul belakang mangsa berulang kali sehingga tidak sedarkan diri.

Mangsa yang merupakan anak sulung daripada 10 beradik itu tidak mampu melawan dan hanya mampu menahan kesakitan.

Menurut Siti Habibah lagi, dia cuba menghalang tindakan suaminya daripada terus memukul anak sulung mereka, namun dia pula yang diugut suami.

“Tiap kali saya cuba halang suami, dia akan tolak saya dan ugut saya supaya jangan masuk campur, begitu juga dengan adik-adik Hafiz yang lain, masing-masing tidak berani kerana takut turut dipukul oleh bapa mereka,” katanya lagi.

Tambahnya, mangsa yang lemah menahan kesakitan langsung tidak menjamah hidangan berbuka puasa.

Mangsa diangkat masuk ke dalam bilik pada jam 9 malam dan kematiannya hanya disedari Habibah ketika mangsa dikejutkan untuk bersahur.

Bapa remaja berkenaan yang merupakan suspek utama kejadian bertindak melarikan diri sebelum ditahan di sebuah rumah sewa di Jalan Melekek, Kampung Padang Alor Gajah kira-kira jam 2.30 pagi semalam.

Dia direman tujuh hari untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dengan niat dan boleh membawa hukuman mati jika disabitkan kesalahan.

SH


Bisnes jual topup termurah

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama11/7/14 9:09 PG

    Jasa keluarga angkat lebih mulia membela penuh kasih sayang berbanding bapa sendiri yang berperangai binatang

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama2/8/14 5:20 PTG

    saya sokong...sedih dan sayu membaca kisah tersebut, semoga arwah di tempatkan di syurga nanti.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive