Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 18, 2014

VIDEO PESAWAT MAS MH17 TERHEMPAS DI UKRAINE DIKATAKAN TERKENA TEMBAKAN

















KIEV: Seramai 280 penumpang, 15 kru maut selepas pesawat ditembak jatuh di Ukraine, kata Penasihat Menteri Dalam Negeri Ukraine yang dipetik Interfax, agensi berita negara itu.

Menurut sumber lain, pesawat itu ialah jenis Boeing 777 yang terbang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur terhempas dekat bandar Donetsk, kubu kuat pemisah pro Russia, Anton Gerashchenko.

Pesawat berkenaan ditembak dengan peluru berpandu dari darat ke udara.

Setakat ini, tiada pengesahan lanjut mengenai laporan berkenaan walaupun pegawai Russia berkata, penduduk tempatan menjumpai bangkai pesawat.

Gerashchenko dipetik sebagai berkata: "Sebuah pesawat awam yang terbang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur ditembak jatuh oleh sistem anti-pesawat Buk....280 penumpang dan 15 kru terbunuh." - Reuters



SHAH ALAM - Jabatan Penerbangan Awam (DCA) mengesahkan menerima laporan awal daripada pihak Ukraine sekitar jam 10.45 malam tadi.

Sumber dalaman DCA berkata, laporan awal memberitahu pesawat berkenaan hilang dari radar sebelum diberitakan terhempas.

"Buat masa ini, hanya itu yang dimaklumkan, punca sebenar masih belum diperolehi," kata sumber berkenaan kepada Sinar Harian, sebentar tadi.

Pesawat MAS MH17 itu dijadual tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada jam 6.10 pagi ini selepas berlepas dari Ukraine.

Pesawat Boeing 777 itu membawa 295 penumpang termasuk 15 anak kapal dan 17 kanak-kanak.



BREAKING NEWS: Malaysia Airlines plane 'shot down by Russians' and crashes in Ukraine

A MALAYSIAN Airlines passenger plane with 295 people has crashed in Ukraine today after being reportedly shot down by Russian authorities. By: Dion DassanayakePublished: Thu, July 17, 2014 Malaysia, Malaysia plane, Malaysia plane crash, Malaysia Airlines, Ukraine, Russian, passenger, Boeing 777A second Malaysia Airlines plane has crashed today, this time near Russia[AP] The Boeing 777 went down near the Russian border according to an aviation industry source. According to the Interfax News Agency flight MH17 was travelling from Amsterdam to Kuala Lumpur when it was downed. It is not clear if there have been any fatalities. The news agency claimed that the Malaysian Airlines passenger plane was shot down by Russian authorities but that has yet to be confirmed. A Malaysia Airlines official has confirmed the plane has crashed and they are due to make a statement shortly. The company also tweeted to say that they lost contact with MH17 after it took off from Amsterdam and its last known location was over Ukrainian airspace. They posted on Twitter: "Malaysia Airlines has lost contact of MH17 from Amsterdam. The last known position was over Ukrainian airspace. More details to follow." Footage was uploaded to YouTube allegedly showing the smoking wreckage left by the Malaysia Airlines passenger plane. The clip showed a residential area in Ukraine while plumes of black smoke reaching to the sky can be seen in the background. There has been firing in the region earlier today when a Ukrainian war plane was shot down. SUMBER MUSIM BALIK KAMPUNG:PASANG CCTV MURAH

11 ulasan:

  1. Sangat memilukan


    satu ujian besar buat Malaysia

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama18/7/14 9:03 PG

    MH370 berdolak dalih sana sini dengan kenyataan meragukan dari PM/menteri Allah tunjukkan pula MH17 sebagai ganti.....takziah kepada keluarga semua mangsa sesungguhnya kita tidak meminta musibah seperti ini terjadi

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama.. Dah diapn tak tahu MH370 hilang mana sdgkan satu dunia caripn tak jmpa.. plsla... jgn ckp mcm x percayakan Allah.. even PM lainpn yg jga, klu dah Allah kata KUN FA YAKUN... Siapa kau utk halang ketetapan DIA... Tidak di uji seseorang itu jika tidak beriman... -Sekadar tak suka org ISLAM menuduh sana sini... ALLAH tak suruh & NABI tak ajar..

    BalasPadam
  4. Jgn marah dia. Kdg2 yg komen guna tanpa nama ni, mungkin bukan Islam tu. Yg masih Islam, doakan semoga semuanya tabah dalam menghadapi ujian Allah

    BalasPadam
  5. takziah buat family mangsa..

    BalasPadam
  6. Malaysia negara yang lemah
    Sebab tu negara2 besar boleh buat macam2 pada malaysia
    Sedihkan bila tengok kapal penumpang malaysia di tembak camtu
    Bayangkan keluarga kita ada dalam kapal terbang tu..rasa2 ape perasaan kita..mesti marah..dendam...kan?
    Cuba bayangkan kapal terbang yang kena tembak tu kapal terbang dari negara besar seperti china!
    Mesti negera china akan istiharkan perang dengan negara yang menembak pesawat tu...
    Hemm.tak tahu la apa nk dikatakan lagi...kadang2 kita ni tak mampu buat apa2 bila kita dibuli dipijak..renungkan lah sendiri

    BalasPadam
  7. Kau jangan bandingkan msia dengan china...
    Dari segi sejarah pembinaan bangsa..geopolitik dan aliran juga x sama...cuba kau pikir jalan penyelesaian bukan serabutkan otak....jangan main hentam je....kita nak isytiharkan perang dgn siapa..ada kata yg tembak ukraine. .ada kata rusia..ada kata israel....nak isytiharkan perang dgn sape pun tahu nak suruh ikut macam china pergi berperang..sah2 yg mati nak 300 org..kalau msia ikut perang suka2. .agak2 tinggal kau dgn keluarga kau je kot

    BalasPadam
  8. Dalam bulan yang mulia ni.... pakat2 doa je lah.. mintak semua yg islam terkorban tu diterima Allah.... Mereka terkorban malam jumaat dan permulaan sepuluh malam terakhir... Sesungguhnya janji Allah tetap benar

    BalasPadam
  9. xpyah gduh la..aq gletek sorang2 kang..!!!

    BalasPadam
  10. Elok sgt la nk minta prang , ko tk rasa suasana perang, doa lh minta perang baru ko rasa.

    BalasPadam
  11. Sama2 la doa supaya masalah ni dapat dirungkai sebaiknya..
    Doakan tanpa henti supaya usaha utk mencari siapa dalang di sebalik kejadian ni dapat dilaksanakan dengan lancar dan berjaya...baik buruk Malaysia..ia adalaha negara tanah tumpah darah kita..jd sama2 lah kita hormat...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive