Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 30, 2010

Bangang melantun lantun

Kabinet paling bangang dalam sejarah tamadun manusia...


Salam semua...


Heh... heh... Mak Long hang dah kata dah, Najib bukan nak pi bulan madu sangat pun. Cuti yang entah kat sapa yang dia apply tu sampai la 10 Ogos nanti tak dak kena mengena langsung dengan hobi si Rosmah yang suka menyelam. Nak honeymoon pun tak tenteram, tengok si Rosmah nampak kapai selam.


Mak Long hang kata, Najib dah tau lama dah. Ada VIP yang nak kena terjah. Betoi, memang Liong Sik kena dakwa pasai penipu. Tapi hangpa jangan dok silap paham pulak. Yang betoi betoi salah bukan si Liong Sik ni, tapi senarai jemaah menteri yang kena pekena ngan Liong Sik ni yang salah. Salah yang tak dapat diampun pasai bangang depa melantun lantun.


Tapi Pak Long nak peringat kat hangpa la, si Liong Sik ni cuma pemegang amanah. Liong Sik tak berani punya jalan dalam gelap sorang sorang melainkan ada tangan yang dok suluh. Dia tak berani punya nak lintaih sungai deras kalau tak dak tangan nak bergantung harap. Persoalannya disini, amanah tu pulak hak sapa punya? Awat yang bengong sangat jemaah menteri BN ni sampai tak dak apa satu pun yang depa tau? Tak dak ka sapa sapa sekoq yang upaya sedaq awai dan cerdik sikit dalam tindakan? Rupa rupanya hangpa semua dah kena kencin dengan penyangak bangsa MCA ni. Ka hangpa semua yang ada dalam kabinet tu terlibat?


Pak Long berfirasat, pertuduhan ni hanyalah satu lagi dari wayang Umno untuk mencurangkan rakyat seperti kes kes yang dedulu tuhh... sampai la, habuk pun tarak... Huuhh... pi main chess ngan Mak Long hang pun baguih dari dok buang masa hamput puak puak buta perut ni.


Wassalam...


paklongonline.blogspot.com


1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive