Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Februari 17, 2009

Elizabeth mahu undur. MB, Anwar nasihat cuti

MB menghadap Sultan Selangor mendapat panduan


[DIKEMAS KINI, 4.20 PETANG] PETALING JAYA: Elizabeth Wong, yang memutuskan hasrat untuk meletakkan jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Bukit Lanjan ekoran tersebarnya gambar separuh berbogel, telah dinasihatkan agar bercuti buat sementara waktu.


Menteri Besar Selangor berkata, beliau telah menasihatkan Wong agar bercuti dan mengambil rehat yang sewajarnya.


Bagaimanapun beliau tidak menyatakan berapa lama Wong dinasihatkan supaya bercuti.


Nasihat yang sama turut diberikan oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di lobi Parlimen, yang turut meminta Wong supaya mengkaji semula pendiriannya mahu meletakkan jawatan.


Semalam Wong berkata beliau telah menjadi "mangsa kejadian" penyebaran foto atau video separuh bogelnya, yang dipercayai disebarkan oleh bekas kekasihnya.


Media melaporkan bahawa bekas kekasihnya kini berada di luar negara.


Malam tadi kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah mengadakan dua mesyuarat - peringkat negeri dan peringkat kebangsaan - dari 8.30 malam tadi sehingga awal pagi ini bagi membincangkan isu Wong.


mStar Online difahamkan antara opsyen yang ditimbangkan dalam kedua-dua pertemuan itu ialah meminta Wong berundur daripada kedua-dua jawatan berkenaan.


Selangor PAS dijadual turut mengadakan mesyuarat petang ini membincangkan isu berkenaan.


Malah, Khalid yang juga Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor berkata, beliau akan menghadap Sultan Selangor untuk memperjelaskan isu berkeaan dan mendapatkan pandangan baginda.


"Saya telah menerima surat daripada YB Elizabeth Wong yang mengatakan hasrat untuk meletakkan jawatan sebagai Exco Selangor dan ADUN Bukti Lanjan.


"Perkembangan ini adalah sesuatu yang malang memandangkan YB Elizabeth Wong merupakan anggota Exco contoh," kata beliau dalam kenyataan yang dikeluarkan sejam yang lalu.


Bagaimanapun Khalid tidak menyatakan tarikh beliau akan menghadap Sultan Selangor.


Pagi esok, kerajaan negerinya akan mengadakan mesyuarat mingguan Exco.

MSTAR

1 ulasan:

  1. Cuti terus la. Benda dah terang lagi bersuluh. Aku tak nak anak-anak aku berwakil rakyatkan wanita tidak bermoral. Tidur telanjang. Siapa lelaki yang ambil gambar itu?

    Bukankah lelaki Melayu bernama H***I? Ada sedekah s*** ka malam tu?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive