Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Disember 12, 2009

Tiga mati terbakar lori minyak rempuh rumah



Dis 12, 09

Tiga orang, termasuk dua beradik berusia 7 dan 14 tahun rentung dalam tragedi ngeri apabila sebuah lori tangki minyak meletup
setelah terbabas dan merempuh sebuah rumah di Kampung Ulu Klawang, Jelebu pagi ini.

Kemalangan pada jam 9 pagi itu berlaku ketika lori tangki yang dipandu oleh Shamsulkahar Bahudin, 36, dalam perjalanan dari Port Dickson untuk menghantar bekalan minyak di Kuala Klawang, menghadapi masalah brek di kilometer 13 ketika sedang menuruni jalan Seremban-Simpang Pertang di Bukit Tangga.

Ketua Polis Daerah Jelebu DSP Setapa Yusoff berkata semasa melalui satu selekoh di kilometer 18, lori tangki itu merempuh sebuah kereta jenis Mercedes Benz yang diletak di tepi jalan sebelum terbabas ke bawah dan merempuh sebuah rumah kampung yang didiami oleh seorang balu dan dua anaknya.

Lori itu terbalik lalu terbakar tetapi Shamsulkahar, yang berasal dari Melaka, sempat keluar dari kenderaan itu namun dia menghembuskan nafas terakhir di tepi rumah itu dengan kesan terbakar di bahagian pinggang ke bawah.

Sementara itu, Mohd Hafiz Hanapiah, 7 dan kakaknya, Anisah, 14, yang dipercayai sedang tidur semasa kejadian, tercampak akibat rempuhan kuat ke dinding bilik mereka.

Mayat Shamsulkahar ditemui pada jam 10 pagi manakala mayat Mohd Hafiz dan Anisah pula ditemui dalam keadaan rentung di bawah timbunan batu kira-kira 20 minit kemudian, kata Ketua Balai Bomba Jelebu Adzhar Che Onn.

Beliau berkata akibat kemalangan itu, lori terbabit meletup dua hingga tiga kali dan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat mengambil masa satu jam setengah untuk memadamkan api.

Adzhar berkata ini merupakan kemalangan kedua yang membabitkan rumah yang sama kerana kira-kira lima bulan lepas, sebuah lori membawa kepingan getah terbabas lalu merempuh bahagian dapur rumah itu tetapi tiada sesiapa yang cedera.

Rumah milik Mariani Cembeng, 45, itu runtuh sepenuhnya tetapi menurut penduduk kampung, ketika kejadian, dia tiada di rumah kerana menghadiri kursus keusahawan di bandar Kuala Klawang.

Suami Mariani meninggal dunia dua tahun lepas. Dua lagi anaknya yang sudah dewasa tidak tinggal di situ - seorang bekerja di Kuala Lumpur dan seorang lagi menuntut di sebuah politeknik dekat Port Dickson.

Selepas kejadian, seorang lelaki berusia awal 20-an dipercayai salah seorang abang kepada adik beradik yang meninggal itu dilihat mengamuk dan terpaksa ditenteramkan oleh penduduk kampung serta rakannya yang lain.

Seorang jiran kepada keluarga malang itu, Azuman Abu Bakar, 35, memberitahu pemberita, dia sedang tidur di rumah apabila terdengar jeritan ibunya.

"Rumah Maria terbakar, rumah Maria terbakar," katanya.

Api naik setinggi pokok kelapa dan ada letupan menyebabkan orang kampung tidak dapat menghampiri rumah itu, kata Azuman. - Bernama



Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive