Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Februari 28, 2010

Kerajaan Selangor Sanggup Sedia Tapak Sekolah

Dalilah Sharmimi

KUALA SELANGOR: Sebagai kerajaan yang mementingkan pendidikan rakyat, kerajaan Selangor tidak teragak-agak untuk menyediakan tapak tanah untuk dijadikan sekolah.

Bagaimanapun, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bimbang pemberian tanah itu tidak bererti kerana kuasa membina premis sekolah terletak di tangan kerajaan persekutuan

Dalam ucapan ketika menghadiri Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Jeram, Kuala Selangor hari ini, Khalid sedih berikutan prestasi sekolah di sekitar Kuala Selangor tidak menunjukkan keputusan memberangsangkan.

Sehubungan itu, beliau dengan tegas meminta kerajaan Persekutuan supaya tidak menganaktiritkan pelajar sekolah di negeri ini termasuk di Kuala Selangor, hanya disebabkan perbezaan ipolitik.

Beliau sudahpun mengarahkan EXCO untuk meninjau prestasi sekolah-sekolah di Kuala Selangor supaya standing dengan sekolah lain di negeri ini.

“Kerajaan Negeri boleh bagi tapak buat sekolah supaya semua orang dapat belajar dan juga kita ada peruntukan untuk menolong murid-murid sekolah dibagi tuisyen atau kelas tambahan supaya mereka lebih pandai lagi dan lebih lulus.

“Saya ingat persatuan ibu bapa jangan fikir pasal politik tetapi fikir pasal kemajuan anak-anak, tak guna kita cakap pasal politik tapi anak-anak tidak maju dalam sekolah," katanya.

Tidak seperti BN, Khalid mahu memastikan seluruh sekolah di Selangor mencapai prestasi pendidikan membanggakan tanpa amalan berpilih-pilih, melangkaui ideologi politik.

“Boleh jadi Kerajaan Persekutuan memang suka rakyat di Jeram atau luar Bandar tidak pandai, tapi kita di Pakatan Rakyat mahu semua orang pandai,” kata beliau.

tvs





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive