Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 01, 2011

Pejabat Umno disimbah cat kuning: Belum apa-apa dah tuduh BERSIH 2.0

WarkahDaily – Nampak semacam ada sesuatu yang tak kena dengan insiden pejabat Umno bahagian Cheras dan Bandar Tun Razak di Kuala Lumpur disimbah cat kuning dan dilempar bangkai ayam yang berlaku awal pagi semalam.

Dipetik dari Free Malaysia Today, pejabat Umno Bandar Tun Razak, dilempar enam ekor bangkai ayam- dua kelmarin dan empat awal pagi semalam manakala pejabat Umno Cheras pula dilempar empat ekor bangkai ayam selain disimbah cat kuning.

Kenapa cat kuning

Jawapan paling mudah, sebab kini demam warna kuning. Senang jawab bagi penulis WarkahDaily, awal-awal lagi ia suatu perancangan rapi bagi menyalahkan BERSIH 2.0.

Kebiasaan berlaku, jika sesuatu kumpulan atau individu yang menimbulkan masalah kepada individu atau kumpulan lain, bukan cat kuning yang digunakan untuk dicurah ke mana-mana tempat, tetapi cat merah.

Tetapi oleh kerana kini pemimpin Umno-BN terus menerus menyerang dan memburukkan Himpunan BERSIH 2.0 yang disandarkan dengan warna kuning konon boleh menimbulkan huru-hara dan keselamatan negara terancam, sudah pasti ada pihak yang cuba membuat provokasi awal sebelum perhimpunan sebenar 9 Julai ini berlaku.

Bukan susah nak faham pun. Akhbar dan televisyen barua Umno setiap hari duk provok konon Himpunan BERSIH 2.0 bersangkut paut dengan komunis, ada yang kata BERSIH 2.0 mahu menuju kepada negara anarki la, keselamatan negara terancamlah dan macam-macam lagi fitnah jahat ditabur.

Namun semuanya cakap tin kosong pemimpin dan barua Umno yang tidak dihadirkan bukti. Bukan pelik jika barua Umno yang mempunyai latar belakang pasukan sorak yang terdiri dari NGO rasis, tak mustahil PERKASA dan sebagainya yang mempunyai rekod cemerlang dalam melakukan provokasi akan cuba mencipta sesuatu yang boleh memburukkan Himpunan BERSIH 2.0.

Cepat Ali Alhabshee tuduh BERSIH

Belum apa-apa lagi, siasat pun tak lagi, tapi Ali Alhabshee dah mula menuding jari kepada BERSIH 2.0. Hebat sangat ke firasat Ali Alhabshee.

Ali Alhabshee yang juga ketua Umno bahagian Cheras berkata, kejadian itu disedari pekerjanya awal pagi semalam.

Namun, Ali AlHabshee mula mendakwa, pihak yang tidak bertanggungjawab itu cuba mencetuskan provokasi supaya ahli Umno bertindak balas terhadap perhimpunan BERSIH yang dirancang 9 Julai depan. Tuduh BERSIH la tu.

Sambil membuat andaian itu kerana beliau kononnya banyak mengkritik dan menghentam pihak yang mahu mengadakan Himpunan BERSIH 2.0.

Bagi penulis, herdikan dan kritikan Ali AlHabshee tidak menjadi kudis buta kat penganjurkan Himpunan BERSIH 2.0, jadi kenapa pihak BERSIH mahu bertindak melulu sebegitu. Rakyat yang bangkit untuk BERSIH bukan sejenis dengan spesis barua Umno-BN yang bertindak kejam dan melakukan apa sahaja untuk menghalang kebangkitan rakyat daripada terus berlaku.

Jadi, bagi penulis WarkahDaily, sudah pasti ada sesuatu yang tak kena dengan kejadian simbahan cat kuning bukan merah, yang mungkin ada usaha pihak tertentu yang mahu memburukkan Himpunan BERSIH sebelum 9 Julai.

Jadi, tak peliklah selepas ini, polis yang melakukan siasatan pun juga turut senada dengan Ali AlHabshee membuat tuduhan melulu kepada BERSIH 2.0.

Taktik lama cuma warna cat aje lain.



warkahdaily


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive