Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Disember 23, 2011

TUAN LEMBU BILA NAK TANGKAP BEB?



DEY MACHA!!!
KALAU GENG DEPA SIAP COVERLINE
NAMA TARAK KASI
MASUK TV3SUKU MUKA KASI BLUR
KAH! KAH! KAH!

HARI TU KATA 72 ORANG DAH DISIASAT
HARI NI PULAK KATA 27 ORANG
TUAN LEMBU TAK JUGAK KENA SIASAT
KAN SENANG KALAU TANGKAP TUAN DULU
LEPAS TU BARU CARI LEMBU
SATU KANDANG PUN BOLEH DAPAT
KAH! KAH! KAH!

HARAP-HARAP LEMBU YANG DITANGKAP
TAK DILEMBUHITAMKAN
MACAM YANG SUDAH-SUDAH TU
KAH! KAH! KAH!

Dana NFC, kondo: 'Datuk' berusia 45 tahun direman

Polis hari ini mendapat perintah mahkamah untuk menahan reman seorang ahli perniagaan yang dipercayai berpangkat 'Datuk' bagi membantu siasatan kes dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara.
   
Perintah reman sehingga esok dikeluarkan terhadap lelaki berumur 45 tahun itu oleh Majistret Tengku Eliana Tuan Kamarulzaman tengah hari tadi di Pusat Tahanan Sementara Balai Polis Bukit Jalil dekat Kuala Lumpur, lapor Bernama.
   
Lelaki itu, yang  dibawa dengan kereta polis, tiba di Balai Polis Bukit Jalil, pada jam 9 pagi.
   
NONEPegawai daripada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman dipercayai telah mengambil keterangan daripada lelaki itu dari jam 3 petang hingga 6 petang semalam.

Sementara itu dalam sidang akhbar di ibupejabat JSJK, polis bagaimanapun enggan mengesahkan bahawa peniaga yang ditahan itu mempunyai kaitan dengan projek NFC.

Pengarah jabatan itu, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata polis juga belum membuat sebarang tangkapan berhubung kes NFC.

Beliau juga enggan mengulas mengenai laporan media yang telahpun mengaitkan peniaga tersebut dengan kes NFC.

Jelasnya, suspek berkenaan pernah ditahan sebelum ini berhubung siasatan ke atas dua kes penipuan, masing-masing di Bercham dan juga di Cheras mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

"Kita belum rekod apa-apa kenyataan daripada dia berhubung NFC," katanya lagi ketika ditanya sama ada lelaki berkenaan disiasat berhubung kes berkenaan.

Katanya lagi, suspek yang ditahan di pejabat JSJK pada kira-kira jam 4 petang semalam adalah berhubung "cubaan untuk menyogok beberapa orang pegawai JSJ."

"Bertindak atas maklumat, kita panggil dia datang ke JSJK dan kita tahan dia di sini," katanya lagi yang menambah, jabatan berkenaan akan menyerahkan suspek berkenaan kepada SPRM.

Diasak wartawan, Syed Ismail juga enggan mengesahkan sama ada suspek terbabit mempunyai kaitan dengan keluarga menteri yang menjalankan projek berkenaan.

"Kalau saya tak beri nama pun awak dah tahu siapa kan? Jadi awak tengok bin (nama bapa) itu ada kena mengena atau tidak.

"Saya tak kata apa, saya suruh tengok bin saja, sama atau tidak. Saya tiada apa untuk dikatakan, sama ada dia ada hubungan atau tidak (dengan keluarga menteri), saya tidak mahu komen," katanya yang juga enggan menyatakan nama suspek tersebut.

Ditanya lagi sama ada polis telah menyiasat menteri berkenaan, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Syed Ismail berkata "siasatan masih berjalan dan kita akan panggil sesiapa yang bersabit dengan kes ini."

Polis setakat ini telah menyiasat 27 individu, temasuk pegawai daripada kementerian kewangan, kementerian pertanian serta individu yang terlibat memberi perkhidmatan kepada NFC, katanya lagi.

Isu mengenai NFC itu berbangkit ekoran Laporan Ketua Audit Negara 2010 Oktober lepas yang menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya manakala pembangkang pula mendakwa berlaku penyelewengan dalam pengurusan dananya.

MK


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive