Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Disember 10, 2009

Lori Rempuh Rumah, 14 Orang Nyaris Maut

GUA MUSANG, 9 Dis (Bernama) -- Dua keluarga membabitkan 14 orang yang sedang nyenyak tidur dalam dua rumah berjiran di Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Renok Baru, dekat sini, nyaris maut dilanggar lori yang merempuh rumah mereka pukul 3.30 pagi Rabu.?

Kejadian itu menyebabkan sebahagian dari rumah mereka runtuh. Turut rosak dua van dan dua motosikal yang diletakkan di hadapan sebuah rumah kerana dihempap bumbung rumah.

Kemalangan berkenaan berlaku ketika sebuah lori yang sarat dengan barang dalam perjalanan dari Gua Musang ke Kota Baharu, dipercayai gagal dikawal lalu terbabas sebelum merempuh dua rumah berkenaan.?

Pemandu lori itu yang dikenali sebagai Wan Anuar Wan Mohamed, 25, dan kelindan, Mohd Ropi Jusoh, 40, mengalami cedera ringan.

Mereka menerima rawatan di Hospital Gua Musang (HGM).

Mangsa, Alias Daud, 43, berkata ketika kejadian beliau sembilan beranak sedang tidur dalam bilik masing-masing dan terdengar letupan kuat serta disusuli gegaran menyebabkan bergegas lari keluar menyelamatkan diri.

Katanya, sebaik keluar hadapan rumah mendapat sebahagian bilik tetamu runtuh dan mendapati sebuah lori terperosok dalam rumahnya.?

Seorang lagi penduduk, Zaitum Razali, 32, pula berkata, kejadian itu amat menakutkan kerana rumahnya bergoyang sebelum terdegar bunyi letupan.

Setelah keluar beliau mendapati sebuah lori sudah merempuh rumahnya sebelum memasuki rumah jiran.

"Saya sempat mencapai anak bongsu lelaki saya berusia dua tahun dan mengejutkan dua lagi anak supaya cepat keluar bagi menyelamatkan diri dan bersyukur saya sekeluarga selamat," katanya.



-- BERNAMA


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive