Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 02, 2012

Rebahnya BN kerana kesalahan mereka sendiri



Insiden yang mengasari Ketua Menteri P Pinang di Telok Bahang semalam membuktikan yang BN amat sengsara apabila kalah di dalam pilihanraya 20008 yang mengakibatkan BN jatuh tersembam di Pulau Pinang dalam PRU yang lalu. Kerajaan PR yang di ketuai oleh DAP itu telah melakukan yang terbaik dan telah pun membuktikan yang sesebuah kerajaan itu boleh ditadbir dengan baik jika pimpinannya telus, jujur, dan sebenarnya rasuah boleh dielakkan.

Jika P Pinang kini mempunyai pentadbiran yang hampir sama dengan prestasi BN, tentulah BN mempunyai peluang untuk kembali berkuasa di Pulau Pinang selepas pilihanraya yang akan datang. Tetapi Lim Guan Eng dan barisan pimpinan kerajaan P Pinang telah menunjukkan perbezaan ketara dengan membuktikan yang PR memang lebih berkemampuan untuk mentadbir dari BN yang telah menguasai P Pinang dari 2008 dahulu.

Justeru kata-kata pemimpin-pemimpin BN yang mengatakan mereka (BN) akan mengambilalih Pulau Pinang di dalam PRU 13 ini hanyalah merupakan kenyataan untuk menyedapkan hati sendiri dan tindakan psikoloji sahaja. Keputusan PRU 13 sebenarnya sudah ditentukan. Pulau Pinang akan tetap berada ditangan PR, malahan lebih kuat lagi selepas PRU itu nanti.

Oleh kerana itulah nampaknya pihak BN melalui Perkasa telah melakukan perkara-perkara yang mengaibkan dengan mengasari pemimpin yang telah dipilih oleh rakyat dan sikap kurang ajar pihak yang mengasari Ketua Menteri itu merupakan ‘reflection’ yang jelas tentang nilai dan budaya pihak yang dalam keadaan ‘desperado’ di negeri itu. Kejadian yang menimpa Ketua Menteri itu merupakan kejadian yang sangat tidak bertamaddun yang dilakukan oleh kumpulan dari Perkasa itu.

Jika BN hendak menang dalam pilihanraya tunjukkan kelakuan yang baik, kerana kekalahan BN dalam pilihanraya yang lalu itu adalah disebabkan BN khususnya UMNO tidak mempunyai budaya yang baik yang secocok dengan zaman dan waktu ini. Budaya kasar mengkasari ini hanya berlaku di zaman batu dahulu. Di zaman batu dulu siapa yang mempunyai lengan dan penumbuk yang besar merekalah yang berjaya.

Zaman sekarang manusia mahu dipimpin oleh pemimpin yang menggunakan otak dan pemikiran, bukan menggunakan buku lima atau dengan lengan yang berotot besar. Tetapi nampaknya pihak polis masih lagi tidak mengambil tindakan terhadap penjenayah itu kerana penjenayah itu datangnya dari pihak atau dari penyokong BN khususnya UMNO.

Sesiapa boleh menyokong sesiapa, tetapi jika BN disokong oleh kaki gaduh dan samseng, bagaimanalah rakyat yang berfikir akan menyokong mereka. Rakyat tidak mahu pimpinan yang menyerupai pimpinan Iddi Amin dari Uganda suatu ketika dulu.

Tetapi apa yang kita harapkan agar LGE bersabar dan teruskan kerja baik yang anda telah lakukan di Pulau Pinang selama empat tahun ini sehinggakan negeri itu menjadi sebuah negeri yang premium jika dibandangkan dengan kerajaan negeri-negeri yang ditadbir oleh BN. Jagalah keselamatan anda dengan baik kerana nampaknya pihak polis tidak begitu ‘magnanimous’ dalam menjalankan tugas sebagai pengawal keselamatan rakyat dan negara.

Sikap ganas pihak Perkasa dan penyokong BN sekarang ini bukannya kerana apa: ia adalah kerana BN akan tersungkur kerana sikapnya sendiri. Bukannya salah sesiapa yang lain. -

aspanaliasnet.blogspot.com


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive