Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Julai 15, 2012

Rakaman Audio ucapan Timb. Ketua Pengarang Utusan tersebar!!.. pencacai UMNO Kantoi lagi..




Blogger Pro UMNO telah mendakwa bahawa wartawan Malaysiakini yang dihalau keluar dari Konvensyen Media Sosial 1Malaysia semalam telah memutar belitkan fakta ucapan Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia.



Laporan tentang wartawan Malaysiakini telah dihalau itu sila baca di ( SINI )



Ini kerana menurut mereka Datuk Mohd Zaini dalam ucapannya memberitahu kepada para peserta, sebarang berita sebenarnya boleh digunakan untuk menimbulkan persepsi.



Kaedah itulah yang digunakan oleh Jentera Propaganda Pakatan Rakyat selama ini sehinggakan blatant-lie atau penipuan terang-terangan.



Bagaimanapun Malaysiakini memutar belitkan kenyataan tersebut kononnya Datuk Mohd Zaini berkata, pengamal media dibolehkan “memutar” fakta untuk membentuk gambaran yang diingini kepada khalayak.



Lihat bagaimana pencacai UMNO ni cuba nak spin..






CyWar Putrajaya


Benarkah wartawan Malaysiakini iaitu Ahmad Fadli Kc telah memutar beli kenyataan Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia.



Sila dengar dengan teliti rakaman audio ucapan Datuk Mohd Zaini dalam Konvensyen Media Sosial 1Malaysia semalam di bawah ini..







Bagi aku.. antara laporan dari Malaysiakini dan Utusan tentang politik negara ini.. dibayar upah sekalipun aku tak akan percaya apa yang Utusan tu laporkan...



Kalau laporan Lidah Rasmi UMNO atau Utusan itupun aku tak percaya.. laporan Blog pencacai UMNO pula boleh diibaratkan jauh panggang dari babi.. lagi aku tak percaya..



Info dibekalkan oleh ( Faqar )


Sumber:
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/07/rakaman-audio-ucapan-timb-ketua.html


Berikut adalah laporan wartawan Malaysiakini tersebut:

Wartawan Utusan ajar 'putar' fakta

Ahmad Fadli KC
12:21PM Jul 14 2012

Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia, Datuk Mohd Zaini Hassan berkata pengamal media dibolehkan "memutar" fakta untuk membentuk gambaran yang diingini kepada khalayak.

Menurutnya, langkah itu adalah "serangan berhemah" kepada pembangkang yang kini menguasai persepsi umum sehingga menyebabkan kerajaan BN "dibicarakan" dalam ruang politik negara.

NONE"Dalam bentuk penulisan kita ada; satu fakta, satu spin (putar fakta), satu lagi blatant lie (pembohongan terang-terangan).

"Dari segi perang psikologi kita jangan ikutlah blatant lie, kita jangan tulis pembohongan.

"Kita boleh spin, macam mana kita nak spin sesuatu fakta tersebut memihak kepada kita, itu OK," kata Zaini.

Beliau turut mengakui kelebihan kini berpihak kepada pembangkang dalam perang psikologi politik menerusi media sosial.

"Kalau kita lihat sebelah sana, media (mereka) tidak tengok duit.

"Di sana mereka kerja dengan hati, perasaan, dan fisabilillah (di jalan Allah).

"Tetapi kita di sini, minta maaf kalau saya cakap, tidak ada duit tak jalan (jentera)," kata Zaini sewaktu bercakap pada forum Media Sosial: Mengurus Isu, Menangani Persepsi dan Emosi Rakyat di Kuala
Lumpur.

Zaini yang popular dengan kolum Cuit dalam akhbar Utusan Malaysia turut mengakui bahawa media kini memainkan peranan yang jauh lebih penting berbanding faktor wang dan jentera dalam memenangi pilihan raya.

"Dalam konteks Malaysia, media dah jadi tempat pertama (dalam memenangi pilihan raya)," kata Zaini.

NONEKetua Sekretariat Himpunan Ulama Muda Umno, Fathul Bahari Mat Jahaya yang turut menjadi panelis forum pula menggesa pengamal media sosial agar memeriksa fakta di sebalik sebarang dakwaan yang bersifat politik.

"Islam dan agama lain ajar kita kalau ada tohmahan, kita kena ada
bukti sama ada ia benar atau tidak benar," katanya.

Pada masa yang sama, beliau juga menggesa pengamal media sosial pro-BN supaya mengamalkan "muslihat" dalam perang psikologi terhadap pembangkang.

Menurutnya, Nabi Muhammad turut mengamalkan muslihat dalam peperangan dengan menghitamkan rambut tentera Islam yang berusia agar kelihatan muda dan gagah pada mata musuh.-MK


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive