Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Februari 08, 2010

UMNO jangan perasan!

Oleh jinbukitridan


Pelawaan Mursyidul Am Pas dan Dato’ Presiden Pas untuk berbincang isu Islam dengan UMNO dikritik dengan hebat oleh mereka. Mengapa? Kononnya kata mereka Pas tidak konsisten dengan pendirian dan tidak komited dalam membincangkan isu perpaduan Melayu.

Betapa dangkalnya mentaliti sesetengah pimpinan umno yang hanya sibuk membicarakan perpaduan Melayu sedangkan dalam masa yang sama Tok Najib sibuk mempromosikan satu Malaysia! Hidup Melayu atau Satu Malaysia?

Pas mengajak umno berbincang atau bermuzakarah berkenaan Islam dan pelaksanaan syariat Islam di Malaysia bukannya taksub dengan semangat bangsa semata-mata. Perjuangan berasaskan bangsa sudah tidak releven apatah lagi dengan semangat satu malaysia yang dilaungkan mereka sendiri.

Sejarah juga telah membuktikan kedatangan junjungan besar nabi Muhammad s.a.w berjaya menyatupadukan seluruh penduduk Tanah Arab dan 2/3 dunia di bawah pemerintahan Islam. Dan bukannya di bawah tiket kaum Quraisy. Hanya kaum Yahudi yang taksub dengan ‘kemuliaan’ bangsa mereka sehingga mendatangkan kerosakan di atas muka bumi ini.

Umno perlu memahami maksud sebenar ajakan Pas ini dan tidak hanya bergendang awal untuk meraih perhatian rakyat. Jangan menyempitkan fikiran rakyat dengan melihat skop perpaduan bangsa sahaja yang perlu diperbetulkan sedangkan bangsa-bangsa lain juga berhak mendapat pembelaan jika penanda arasnya Islam.

lagi cerita dan berita



BEKERJA SECARA SAMBILAN ATAU SEPENUH MASA DI RUMAH
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama8/2/10 8:22 PTG

    yang menyempitkan fikiran rakyat dan melacurkan agama adalah PAS bukan UMNO ..... PAS tidur sebantal mimpi lain2 kan ada baik nya PAS bermuzakarah dengan DAP dan PKR ...... PAS itu MELAYU .... UMNO itu ISLAM

    BalasPadam
  2. allo anon 8.22 hang tak dak teloq macam si saiful tu ka. Taruk nama la lain kali. Baru tau hang sapa. kalau nak jadi balaci umno pun berpada la. jgn jadi bodoh macam si saiful tu. Lembupun kalau nampak orang pegang pisau nak sembelih dia dia lari ooo. Takkan hang lebih bodoh dari lembu kot.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive