Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, April 29, 2011

KEJAP KATA TERJUMPA KAMERA, KINI MENGAKU ADA BERSAMA DALAM BILIK, MANA SATU ESKAY?


BULETIN TV3 sebentar tadi (semalam), terang-terang Datuk Eskay bagitahu dia berani buat sumpah laknat esok (hari ini) kerana dia sendiri berada di dalam bilik sewaktu aksi seks DS Anwar berlaku. Bertambah pening orang yang sedia bodoh dengan pengakuan Eskay ini. Mengapa saya berkata demikian?


Bukankah Eskay awal dulu mendakwa bahawa dia terjumpa kamera tersembunyi tersebut di dalam bilik hotel sewaktu Anwar menyuruhnya mengambil jam yang tertinggal? Kununnya untuk memastikan bahawa itu adalah Anwar, beliau mengajak beberapa orang termasuk Rahim, Shuib juga YB Johari Abdul termasuk Chegu Bard menontonnya.

Sekejap beliau kata terjumpa kamera tersebut, sekarang ini mengaku beliau ada di dalam bilik berkenaan. Adakah kerana video itu sudah terkantoi kerana kelihatan kelibat lelaki lain selain lelaki yang kununnya Anwar di dalam video tersebut, maka dia terpaksa mengubah cerita?

Jika beliau memang benar berada di situ, apakah tujuannya? Jika untuk memerangkap Anwar, tidakkah lebih baik dan berkesan dengan menghubungi pihak berkuasa Agama untuk menangkapnya? Tentu lebih berkesan dan Anwar tidak boleh mendakwa itu satu konspirasi lagi.

Lojikkah Anwar mahu buat projek dengan Eskay berada di dalam bilik? Eskay kununnya memanggil beberapa orang untuk mengesahkan itu adalah Anwar. Mahu sahkan apa lagi jika beliau sendiri kata beliau berada di dalam bilik bersama Anwar? Jika beliau berkata beliau ada bersama Anwar, mengapa beliau sebelum ini memberitahu kejadian berlaku di sebuah hotel tetapi Polis menyebut di sebuah apartment? Siapa yang berbohong?/wfauzdin.blogspot.com


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

21 ulasan:

  1. hang la bodoh.. bila dia x mengaku? awal2 wartwan kata nampak dia dlm video.. buat aper kat sana. dan eskay jawab jgn tanyer saya buat apa.tapi saya bukan gay. i'm a straight. sah2 dia awal2 ckp dia memg ada dlm video tu.. dan dia pegi sana sebab kene amik jam anwar semula... dia x nafi pun kata dia x ader dlm tu.. dia x tahu pun tentang video tu.cuma jumpa wayar jer dgn kamera.itu yer dia akui dan amik bawak balik. dia ada soal anwar 5 soalan tu haper? hang tak kaji duk bising2 . aper ar..

    BalasPadam
  2. kita ada mata dan hati utk menilai.. sewajarnya kita nilai dengan ikhlas.. aper yang jadi pasti ada hikmah.. jgn tuduh org nak naya la, konspirasi la.. apa la.. sedangkan kalau dah teruk sgt sikap dia gitu, mampu ker mereka biarkan diajadi imam mengimamkan anda semua? memg itu hak dia nak wat maksiat, tap perilaku dia yang suka berpura2 dan berlakon sgt x sesuai.kaji la sedalam2nyer.. jgn dengar sebelah pihak jer. peluang utk cari kebenaran byk. tak ada manusia yang sesuka hati nak buat sumpah laknat terhadap diri sendiri membabi buta melainkan demi buktikan kebenaran.bukan sikit bala kalu dapat tau tak.. ni bukan perkara main2... renung2kan la..

    BalasPadam
  3. RANG YANG SALAH DAH PONG BERSUMPAH ...ORANG TAK SALAH LAGILAH MESTI BERANI BERSUMPAH KAN KAN KAN si nuar. Mcm2 fatwa guna nak elak sumpah laknat ye ko nuar ANUWAAH pon kena pakai baju kalis PETIR takot kena SAMBART PETIR .

    April 29, 2011 4:53 PM
    Anonymous Anonymous said...

    ALLAHU AKBAR DAN AL HAMDU LILLAH,

    KEBENARAN AKAN ALLAH SWT TUNJUKKAN LAGI BAGI MEREKA YANG TERANIAYA DAN BENAR. sUMPAH LAKNAT BUKAN MAIN MAIN KERANA IA NYA BERSAKSIKAN ALLAH SWT DAN HARI INI IANYA TELAH DILAKUKAN OLIH DATO ESKAY.

    KAMI RAKYAT MALAYSIA TENGAH MENUNGGU SANGAT BILAKAH MASA NYA DATO SRI ANWAR HENDAK BERSUMPAH LAKNAT? DARIPADA MEMBERIKAN BANYAK SANGAT ALASAN DEMI ALASAN APA SALAH NYA DATO SRI ANWAR BERSUMPAH BERSAKSIKAN ALAAH SWT? kENAPA SUSAH SANGAT????

    KITA TUNGGU LAH TAK LAMA LAGI MACAM MACAM LAGI PETUNJUK DEMI PETUNJUK DARI ALLAH SWT AKAN DI PAPARKAN DIDEPAN KITA. INSYALLAH.
    ALLAH MAHA BERKUASA.

    HIDUPKU, MATIKU ADALAH KERANA ALLAH SWT.

    SYABAS DATO ESKAY BERANI KERANA BENAR DAN TIDAK SANGGUP LAGI BERSEKONGKOL LAGI DENGAN PERBUATAN MANUSIA YANG BERSIFAT MUNAFIQ ANUGERAH IBLIS.

    BalasPadam
  4. kenapa percaya hanya kerana dia berani sumpah. ikut hukum islam bukan ikut akal yang tak berasaskan hidayah

    BalasPadam
  5. KALAU BETOI ANWAR BUAT PROJEK MALAM TU, AWAT ESKAY TAK PANGGIL JAWI RUSH? BUAT APA SUSAH2 NAK BUAT RAKAMAN HITAM PUTIH? BAWA 4 SAKSI TANGKAP,KEMUDIAN MASUK BULETIN 3SUKU,HABIH CERITA..

    LEPAS TU REKA PULAK TERJUMPA KAMERA DALAM LACI BERKUNCI YG DIPECAHKAN. LACI HOTEL MANA ADA KUNCI BAI?

    KALAU DIA IKUT SYARIAT ISLAM BAWA 4 SAKSI MASA KEJADIAN TU MAKA TAK PAYAH SUSAH2 SURUH ORG PERCAYA DENGAN VIDEO TU. BILA ORG TAK PERCAYA KENA PULAK BUAT SUMPAH..TAK KE KERJA SUSAH TU?ORG YG DOK PERCAYA PUN ORANG TU JUGAK MCM HANG LA..TAK BOLEH NAK PIKIAQ JALAN CERITA YG MENGARUT TU...KAH!KAH!KAH!

    BalasPadam
  6. NAK BUAT MACAMANA,AKAL ORG UMPORNO NI LEBIH HEBAT DARI SYARIAT ISLAM..BIAQPILA KAH!KAH!KAH!

    BalasPadam
  7. Salam Yob, meriah betoi politik Mesia ni...PRU13 dekat dah!

    BalasPadam
  8. "ALLAHU AKBAR DAN AL HAMDU LILLAH,

    KEBENARAN AKAN ALLAH SWT TUNJUKKAN LAGI BAGI MEREKA YANG TERANIAYA DAN BENAR. sUMPAH LAKNAT BUKAN MAIN MAIN KERANA IA NYA BERSAKSIKAN ALLAH SWT DAN HARI INI IANYA TELAH DILAKUKAN OLIH DATO ESKAY.

    KAMI RAKYAT MALAYSIA TENGAH MENUNGGU SANGAT BILAKAH MASA NYA DATO SRI ANWAR HENDAK BERSUMPAH LAKNAT? DARIPADA MEMBERIKAN BANYAK SANGAT ALASAN DEMI ALASAN APA SALAH NYA DATO SRI ANWAR BERSUMPAH BERSAKSIKAN ALAAH SWT? kENAPA SUSAH SANGAT????

    KITA TUNGGU LAH TAK LAMA LAGI MACAM MACAM LAGI PETUNJUK DEMI PETUNJUK DARI ALLAH SWT AKAN DI PAPARKAN DIDEPAN KITA. INSYALLAH.
    ALLAH MAHA BERKUASA.

    HIDUPKU, MATIKU ADALAH KERANA ALLAH SWT.

    SYABAS DATO ESKAY BERANI KERANA BENAR DAN TIDAK SANGGUP LAGI BERSEKONGKOL LAGI DENGAN PERBUATAN MANUSIA YANG BERSIFAT MUNAFIQ ANUGERAH IBLIS."

    orang yang post bende ni memang dh kene brainwash UMNO...kompom kaki DVD...wakakakka...mane ko tahu video tu betol? undang2 terang mengatekan orang yang MENGEDAR VIDEO tu patut diprosecute,...PATUT KENE PENJARE...ko same jer ngan ESKAY...jgn main2 dgn ALLAH S.W.T...ALLAH S.W.T maha mengetahui...rakyat Malaysia bukan bodoh...ko main laung je "ALLAHUAKBAR" tapi xmendalami laungan tu...jangan betulkan bende salah, jangan halalkan bende haram...sebab org mentaliti mcm ko lah yg melahirkan pemimpin yang CORRUPT a.k.a KURAP...2 orang yg buat sumpah...ko ingat orang yg beriman senang2 nk bersumpah? kaji dulu weiiii!!!~ 3 kali weiii....2 kali isu DSAI dgn laki...ni dgn perempuan...awat x konsisten? awat x buat video gay?? asal? eskay xmau ka??? hahahaha...fikir bai...ko ingat dgn keadaan UMNO sekarang...MALAYSIA maju??? look around you...a nation with so many sources...camni je kemajuan? ko jugak yg pay the price akibat KETAMAKAN UMNO...lagi mau jilat taik UMNO...lagi nak PUJA UMNO... makan taik btol... buat apa anwar nk bersumpah...bukan die pun...

    BalasPadam
  9. Salam, bagi pendapat aku kalau DS Anwar ikut bersumpah sama maka, dia pun telah meletakkan diri dia sebaris dan serendah dgn mereka yang menuduhnya.

    Hukum mana dalam Islam kata seseorang itu perlu bersumpah? Sudah jelas dalam quran mengatakan kalau tidak dapat membawakan 4 org saksi maka si penuduh itu bersalah.

    Cuba lihat kembali sirah nabi, ketika isterinya 'Aisyah r.a. dituduh melakukan maksiat dgn sahabat baginda sendiri, ada Rasulullah SAW menyuruhnya bersumpah? Sedangkan Allah lebih mengetahui perbuatan mereka yg memusuhiNya..

    Wallahu A'lam..

    BalasPadam
  10. Buat pa nak pakai kalis peluru , takut mati.Jika dah iklas benar takut apa.

    BalasPadam
  11. Anwar gunakan Bekas Mufti Selangor, Dato Md Hashim Yahya. Katanya, sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja - kerja orang jahil.

    Namun apa yang dijelaskan oleh Bekas Mufti Selangor itu ialah mengenai hukum qazaf dimana setiap pertuduhan zina perlu menampilkan 4 orang saksi yang sah.

    Mungkin, Keadilandaily.com tersalah tanya soalan sebab apa yang dijelaskan oleh Bekas Mufti itu ialah mengenai sumpah li'an yang hanya melibatkan suami dan isteri.

    Orang bercerita mengenai sumpah Mubahalah. Bukan sumpah li'an. Sumpah Mubahalah ini adalah untuk menyaksikan bahawa pertuduhan yang dibuat adalah benar tanpa sebarang saksi yang sah.

    Teringatkan kejadian yang menimpa Nabi Yusof A.S dimana Baginda juga berhadapan dengan pertuduhan zina seumpama ini oleh seorang wanita.

    Baginda dituduh cuba merogol wanita yang juga isteri kepada seorang yang mempunyai kedudukan tinggi.

    Namun Baginda gagal membawa empat orang saksi, lalu Baginda mengangkat sumpah sekiranya pertuduhan yang dibuat adalah tidak benar, maka Baginda mohon petunjuk dari Allah S.W.T.

    Dan ternyata, Baginda berada didalam golongan orang yang bercakap benar apabila suami kepada wanita itu mendapati baju Baginda koyak disebelah belakang.

    Secara logik, sekiranya nabi Yusof mempunyai niat untuk merogol wanita tersebut, sudah tentu baju Baginda akan koyak disebelah hadapan.

    Maka dengan cara bersumpah Mubahalah itu sahaja dapat membuktikan sama ada Anwar berada dipihak yang benar atau tidak. Itu sahaja.

    Tidak ada alasan lain yang dapat diberikan oleh Si Ketua Penipu itu selain dengan tindakan ini.

    jika dia berada dipihak yang benar, kenapa dia takut? Itu persoalan yang kerap dielak setiap kali ditanya. Bukti, itu yang dituntut.

    Buktikan dia berada dipihak yang benar. Jangan berselindung disebalik alasan - alasan yang tak boleh diterim akal. Jangan asyik nak menipu je kerjanya!!!

    BalasPadam
  12. lepas sumpah apa jadi???...terlepas hukuman?? x payah la siasatan. x payah la gi mahkamah...buduh ler pada org yg main2 kan sumpah...nak kan isu jer..

    BalasPadam
  13. kalu anwar bersumpah kata dia xsalah....apakah korg semua dapat menerimanyer???? adakah siasatan akan dihentikan??? adakan anwar akan terlepas???

    kalu bersumpah menandakan tidak bersalah...mcm tu aku gi merompak then aku bersumpah aku xbuat...adakah korang akan terima bulat2 sumpah aku tu...


    tolong pk logik laaa...

    BalasPadam
  14. PUAK2 UMPORNO NI KALAU ANWAR BERSUMPAH PUN DEPA TAKKAN PERCAYA PUNYA..BAK KATA EZAM KOTAK KAHKAHKAH!!!

    BalasPadam
  15. Hani Penang30/4/11 1:00 PG

    Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya (gambar fail) berkata sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja-kerja orang jahil. Beliau diminta mengulas tindakan salah seorang trio datuk T, Shazryl Eskay Abdullah yang melakukan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul kira-kira pukul 4.15 petang tadi, Ulama terkenal itu berkata, tidak ada peruntukan dalam undang-undang Islam yang membenarkan sumpah seperti yang dilakukan Eskay, berhubung tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.


    “Dalam hukum qazaf, iaitu peruntukan untuk sabitan kes zina dan liwat, pihak yang menuduh perlu membawa empat orang saksi terlebih dahulu.

    “Sekiranya gagal membawa empat saksi, yang menuduh itu akan dikenakan hukuman qazaf sebanyak 80 rotan,” ujarnya ketika dihubungi Keadilandaily.com.

    Bagaimanapun, sumpah li’an iaitu sumpah laknat itu pula katanya, hanya tertakluk antara suami dan isteri sahaja dan tidak ada peruntukan selain itu dalam hukum Islam.

    Tambah beliau, seseorang suami yang menuduh isterinya berzina perlu melalui prosedur perbicaraan di mahkamah terlebih dahulu di mana dia perlu mengemukakan empat saksi seperti yang digariskan Islam seperti tidak fasik dan membuat dosa-dosa besar.

    Sekiranya tuduhan itu tidak dapat dibuktikan, katanya, mahkamah kemudian akan memerintahkan supaya kedua-duanya melakukan sumpah li’an.

    “Mereka yang menuduh isterinya berzina tapi tak dapat bawa empat saksi, maka dibolehkan kedua-duanya bersumpah.

    “Kalau tak dapat bawa empat saksi suami dan isteri melakukan zina, dengan perintah mahkamah boleh dilakukan sumpah li’an. Kalau mahkamah panggil untuk kedua-duanya bersumpah, mahkamah akan perintah untuk buang kes itu. Siapa yang bersalah, itu diserahkan kepada Allah untuk menentukan.

    “Tetapi ia dengan perintah mahkamah, tak boleh sendiri-sendiri bersumpah. Kalau kedua-duanya bersumpah, yang menuduh tidak kena 80 rotan dan yang dituduh pula tidak kena had zina. Qadi pula akan menjatuhkan fasakh iaitu tidak boleh rujuk sampai bila-bila.

    “Kalau bukan arahan mahkamah, apa faedahnya bersumpah. Ia tidak kena dengan hukum syarak,” ujar beliau.

    Tambah beliau, dalam kes bersumpah yang cuba dilakukan Eskay, ia tidak memberi sebarang kesan atas pendakwaan dari sudut sistem perundangan Islam, malah semakin mengelirukan umat Islam.

    “Ia tidak memberi kesan apa-apa, tambah mengelirukan umat Islam dan menyebabkan fitnah itu berterusan. Ini menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat.

    “Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah.

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama30/4/11 1:26 PG

    Apa masalah lagi...video semua dah keluar kat internet ...dah confirm video ini menipu kita semua......takkan dah jelas kita masih nak cakap tisu tu jatuh sendiri dlm bakul x logik......bagi mereka yg x paham pasal tisu...sila tgk video dari awal sampai habis........jom bertaubat.........

    KLIA

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama30/4/11 1:39 PG

    puak tu nk sgt anwar bersumpah....tapi takut masuk mahkamah syariah, apsal erk? Kat mahkamah syariah kalau hakim kata kena sumpah, Anwar dh kata dia akan bersumpah...so, takut sgt pergi mhkamah syariah tu apsal? Takut kena 80 rotan? bengapnyer la puak ni....mngaji tak nak...tapi sombong..

    BalasPadam
  18. Tanpa Nama30/4/11 7:13 PG

    KENAPA ADA 2 SUDUT PANDANGAN YG BERBEZA. PART 1 DAN PART 2 SAMA VIEWNYE...
    TAPI PART 3,4,5,6 MENGGUNAKAN SUDUT PANDANGAN LEBIH TINGGI SEDIKIT SEHINGGA MENAMPAKKAN KESELURUHAN TABLE LIGHT DI TEPI KATIL.

    JIKA MENGGUNAKAN SUDUT YANG SAMA SEPERTI PART 1 DAN PART 2 TETAPI MENG 'EDIT' ZOOM TETAP TIDAK AKAN KELIHATAN PENUH TABLE LIGHT KERANA DIHALANG OLEH KABINET MEJA.

    SIAPA YANG UBAH POSISI CAMERA?
    ATAU MEMANG ADA 2 CAMERA.
    ATAU ADA PENGARAH FILEM..
    ATAU.......

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama30/4/11 8:53 PG

    hebat gak dia sal boleh jadi pengarah filem xxxxxxxxxxxxxxx berapa kali x da. guna la akai kalau oeg besaq nak pojek mesti tak der org ganggu. ni siap mengaku ada dalam bilek. hahahaha

    BalasPadam
  20. bukankah dah rakaman dibuat dari 4 sudut. apasal korang pura2 tnya pula... saja nak tunjukkn kebodohan diri sndiri ker?

    BalasPadam
  21. Tanpa Nama3/5/11 1:28 PTG

    ada siapa perasan pada awal video bila pelakon utama keluar dari blk air. amoi n pengarah tu kelamkabut g tutup lampu... pada awal terang benderang... yg pengrah tu g tutup lampu pasal apa?????? kalau x tutup lampu kan lg clear muka... cuba sesiapa yang mengaku pakar tu tolong fikirkan sikit... mushkil ni...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive