Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 26, 2011

Saiful tidak berada dalam kondo?, ia menjadi alasan kukuh bahawa kejadian liwat tidak pernah berlaku.



 
KUALA LUMPUR: Peguam Anwar, Sankara Nair hari ini membongkar beberapa kepincangan kes pendakwa raya dalam hujah penggulungannya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.


Menurut Sankara, ia menjadi alasan kukuh bahawa kejadian liwat yang didakwa Saiful sebenarnya tidak pernah berlaku.



Pertama, Sankara mempersoalkan kenapa polis hanya menjumpai sehelai sahaja rambut Anwar Ibrahim di ruang tamu di unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara sedang kan manusia secara purata mengalami keguguran hampir 100 helai bulu daripada badan mereka setiap hari.





“Manusia keguguran 100 helai rambut secara purata setiap hari. Tetapi kenapa polis hanya menjumpai sehelai sahaja bulu dari tubuh Anwar di ruang tamu unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara,” kata Sankara.



Beliau turut mempersoalkan jika benar kejadian liwat itu berlaku pihak polis pasti akan turut menemui bulu Saiful dalam bilik yang didakwa kononnya kejadian tersebut berlaku.



Sebaliknya, kata Sankara, hanya bulu yang dikatakan milik Anwar sahaja yang dijumpai di ruang tamu unit kondo itu.



Sankara seterusnya menegaskan bahawa Saiful sebenarnya seorang penipu tegar kerana keterangan bohongnya sepanjang perbicaraan berlangsung.



Menurut beliau, Saiful tidak pernah berada dalam bilik mahupun unit kondo itu pada waktu yang didakwa dalam pertuduhan.



Dalam hujahnya, selaku saksi pendakwaraya, Saiful tidak pernah membuktikan dirinya berada dalam kondo itu pada masa kejadian didakwa berlaku.



“Dia pembohong tegar. Dia tidak pernah berada di unit 11-5-1 Kondo Desa Damansara. Dia hanya membuatkan dirinya kelihatan seperti berada di kondo itu dengan keluar masuk lif yang dirakam kamere litar tertutup,” kata Sankara.




www.keadilandaily.com


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

  1. Motifnya dalam perbicaraan ini adalah supaya DS Anwar dipenjarakan supaya tidak layak bertanding lagi selama 5 tahun akan datang. Perbicaraan hanyalah formaliti saja. Soal menegakkan keadilan tidak diperlukan dan keterangan2 tersangat lemah diambil kira. Kerja mahkamah/hakim ialah mentafsir undang2. Kalau nak bagi orang kena tuduh (OKT) bersalah ditafsir undang2 dengan cara salah, begitulah sebaliknya jika untuk OKT menang. Tafsir undang2 memainkan peranan penting. Macam pengadil dalam sukan gimnastik, mata diberi secara subjektif mengikut cita rasa pengadil. Biasanya peserta tuan rumah diberi mata yang lebih daripada peserta lain.
    Hanya undang2 berasaskan kehendak Islam yang maha adil.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive