Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 11, 2011

CERAMAH PARTI TUPPERWARE



NAK SURUH ORANG RAMAI MAI DENGAQ CERAMAH..
TERPAKSA DIUMPAN OLE-OLE
KALAU TAKDAK HABUAN DIBERIKAN..
TAKDAK SAPA NAK MAI DENGAQ NAJIB BERUCAP
KESIAN NAJIB...

50 TAHUN KERAJAAN BN MENIPU RAKYAT
30 TAHUN RAJA BERUK MERAMPAS HARTA RAKYAT
HARI NI RAKYAT BERJAYA RAMPAS BALIK OLE-OLE
KAH! KAH! KAH!

ITUPUN KENA MAI DENGAQ CERAMAH
BARULAH BOLEH DAPAT OLE-OLE
KENA BEREBUT-REBUT PULAK TU
KAH! KAH! KAH!

KESIAN MEMANG KESIAN
KALAU DAPAT TV LED 42 INCI KA
DAPAT KERETA INSPIRA KA, OK JUGAK
INI DAPAT TUPPERWARE
KAH! KAH! KAH!


Kekecohan rebut Tupperware di ceramah PM

Kekecohan berlaku di stadium tertutup MBKS malam tadi selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razal meninggalkan tapak perhimpunan ceramahnya kerana hadirin berebut cuba mendapatkan 'ole-ole' yang dibawanya - iaitu bekas makanan dan minuman berjenama Tupperware.

najib rally kuching 100411Ketika 2,000 orang beredar dari stadium itu, ratusan lagi mengerumuni pintu masuk untuk merebut bag 'ole-ole' yang diberikan secara percuma itu.

Bag itu mengandungi poster Najib dan sama ada sebuah bekas makanan atau minuman daripada jenama terkenal Tupperware.

Apabila keadaan menjadi tidak terkawal, beberapa pekerja terpakasa memindahkan kotak-kotak barangan itu daripada pintu masuk.

Jatuh tergolek

Sebaik sahaja kotak yang dibawa mencecah lantai, puluhan orang lagi akan menyerbu ke arah tersebut. Kebanyakan mereka adalah golongan berusia dan kanak-kanak yang terus mengoyakkan kotak itu dan merampas 'ole-ole' yang ada.

Dalam kekecohan itu, ramai yang jatuh. Seorang wanita tua dilihat tergolek di lantai tetapi terus berpegang erat kepada bag yang berjaya diambilnya itu.

Wartawan dan anggota polis yang berada di lokasi tercenggang melihat kejadian yang tidak disangkakan dan ada yang menasihatkan orang ramai supaya bersabar menunggu giliran mendapat hadiah daripada BN itu.

Seorang hadirin memberitahu Malaysiakini bahawa beliau datang apabila terbaca di akhbar mengenai program anjuran BN yang menjemput semua penduduk sekitar Kuching.

“Ada makanan dan hadiah percuma. Sesiapa pun akan datang,” kata lelaki pertengahan umur yang tidak mahu namanya disiarkan.

Ditanya sama ada beliau datang untuk menyokong perdana menteri dan BN, lelaki itu berkata dia hadir untuk melihat wajah Najib secara dekat.

najib rally kuching 100411 foodSeorang wanita tua pula berkata, beliau dan penghuni sebuah rumah pangsa dibawa dengan bas dari Jalan Ban Hock. Katanya, akibat kekecohan itu, dia gagal mendapat bag 'ole-ole' BN itu.

Sebelum majlis bermula, semua hadirin diberikan sehelai kemeja T 1Malaysia dan diminta menyarungkannya ketika itu juga. Hadirin juga diberikan burger dan air minuman botol. MK

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama berkata...
    11 April 2011 3:25 PM
    baru bian berbangsa lunbawang seorang aktivist kristian berhaluan kiri....beliau merupakan ahli gereja sedunia dan bertanggungjawap dldlm aktivity penyebaran agama kristian dimalaysia...beliau juga adalah org yg paling vokal dlm menentang keputusan penggunaan kalimah allah dan beliau lah antara yg menyaman kerajaan atas isu ini.....isu melayu murtad? Di PJ dan Kl dan selangor amnya yg diberitakan mencecah ratusan ribu....tanya PAS ..,mereka ada statistik....siapa bertanggung jwp?...kita tanya BARU BIAN bakal CM sarawak......apa peranan beliau dlm isu tersebut....sila lihat nama beliau dlm senarai mubaligh mubaligh kristian dimalaysia.....ini kristian Specis TOTOK...Sebakan maklumat ini nescaya islam selamat....selamatkan dunia islam di sarawak dari anasir PKR yg pluralism dan komunis DAP serta puak kristian totok mcm Baru Bian....

    BalasPadam
  2. kesian hanya nak dapat ole-ole sangup mereka berebut2... huhuhuhu...
    teringat PRU12 kat KB dulu ramai duk berebut2 ambik duit...

    Rancangan wanita Islam Safiyya TV9 jauh daripada konsep Islam

    BalasPadam
  3. ni semua salah org yang urus pemberian oleh2 tu....tak sistematik..aku ada kat situ malm tu ...kecian2....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive