Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 25, 2011

MAI TENGOK...ADA ORANG KENA FUCK


Kadang-kadang naik menyampah juga bila baca kenyataan-paling tahap bodoh pemimpin UMNO. Pakai sondol je cakap. Cakap tak guna otak. Itulah gelaran yang paling layak untuk Naib Ketua Pemuda UMNO, Razali Ibrahim yang menuduh penyokong Indonesia anti sangat dengan kontijen Malaysia disebabkan pembangkang Malaysia yang telah buruk-burukkan Malaysia di Indonesia. Inilah manusia yang tak pernah baca sejarah lama. Bukan hari ini saja Malaysia diburukkan segelintir rakyat Indonesia. Malah sejak kempen Ganyang Malaysia lagi...sampai hari ini masih ada penduduk Indon yang anti Malaysia walaupun mereka sedar ramai rakyatnya mencari rezeki di negara kita. Kenyataan Razali ini bagi penulis merupakan satu kenyataan paling bodoh pernah penulis dengar.


Penyokong Indonesia, pembangkang ada kaitan?

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Tindakan biadab serta layanan kurang ajar yang diberi penyokong Indonesia kepada kontinjen Malaysia di sepanjang kejohanan Sukan SEA XXVI, mempunyai kaitan dengan sikap pemimpin pembangkang yang berterusan memburuk-burukkan negara sendiri di Indonesia.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim berkata, walaupun beliau sendiri tidak berniat untuk memasukkan elemen politik dalam bidang sukan, tetapi perbuatan segelintir pemimpin pembangkang telah membakar dan menyemarak perasaan benci rakyat Indonesia kepada Malaysia.

Katanya, perasaan benci itu hanya ditujukan kepada kontinjen negara kerana pemimpin pembangkang dari Thailand, Vietnam mahu pun Singapura tidak pernah ke Indonesia secara berkala semata-mata kerana mahu memburukkan kerajaan dan negara sendiri demi kepentingan politik sempit.

"Kenapa penyokong Indonesia terlalu benci dengan Malaysia? Adakah kerana pekerja Indonesia tidak dilayan dengan baik? Ini bukan soal layanan kepada pekerja asing Indonesia. Mereka bukan setakat boleh cari makan tetapi boleh ada satu kehidupan yang cukup baik di sini.

"Tetapi kenapa Malaysia sahaja menjadi mangsa iri hati rakyat Indonesia, kenapa tidak Thailand, Vietnam dan Singapura. Ini kerana ada di kalangan pemimpin kita (pembangkang) pergi ke Indonesia untuk memburuk-burukkan negara dan ia dibuat secara berterusan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading)yang ingin tahu mengapa penyokong Indonesia begitu membenci kontinjen negara semasa sesi perbahasan peringkat jawatankuasa kementerian itu di Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Terdahulu, Dewan Rakyat mendesak kerajaan, Kementerian Belia dan Sukan serta Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) supaya mengambil tindakan tegas ke atas kegagalan Indonesia memberi layanan terbaik kepada kontinjen Malaysia, termasuk menghina lagu Negaraku danJalur Gemilang.

Mohamad berkata, sikap tidak profesional Indonesia selaku penganjur dengan menjadikan pentas Sukan SEA sebagai medan menimbulkan kebencian sehingga membunuh semangat kesukanan adalah sesuatu yang biadab dan kerajaan Malaysia perlu bertindak segera.

"Sikap penyokong Indonesia dan penganjur cukup memalukan. Mereka ini bukan sahaja merosakkan nilai kesukanan tetapi tidak layak untuk menjadi tuan rumah. Kalau nak sangat menang semua acara, Indonesia anjur sukan yang dia sahaja main, jadi semua pingat dia yang dapat," katanya.

Sementara itu, P. Kamalanathan (BN-Hulu Selangor) pula mahu FAM membawa isu layanan buruk yang diterima pasukan Harimau Muda teke Persekutuan Bolasepak Dunia (FIFA).

pejuang-rakyat

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive