Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, November 26, 2011

Tarik balik bentang kertas kerja dengan e-mel saja


KUALA LUMPUR, 25 Nov: Pakar undang-undang perlembagaan, Prof Abdul Aziz Bari hari ini menjelaskan beliau hanya dimaklumkan oleh pihak Kolej Universiti Islam Selangor (Kuis) terhadap penarikan balik jemputan perbentangan kertas kerja hanya melalui e-mel sahaja.

Beliau yang ditemui Harakahdaily memberitahu dalam kandungan e-mel yang dihantar kepadanya itu hanya memberitahu tentang maklumat menarik balik terhadap perbentangan kertas kerja tersebut tanpa memberitahu apa sebab utama.

"Surat jemputan kepada saya telah dihantar kepada saya lebih kurang tiga minggu lepas dengan menjemput saya membentangkan kertas kerja bertajuk undang-undang syariah.

"Tetapi pihak Kuis hanya menghantar email kepada saya untuk memaklumkan bahawa penarikkan balik perbentangan kertas kerja tersebut tanpa memaklumkan sebab dan kenapa," jelasnya.

Beliau memberitahu sehingga sekarang apa sebab sebenarnya penarikan tersebut dan melalui makluman dari pihak Kuis ia merupakan arahan dari Majlis Agama Islam Selangor (Mais).

"Yang saya tahu ia adalah arahan dari Mais dan pihak Kuis tidak memaklumkan kepada saya sebab sebenar Mais membatalkan penyertaan saya.

"Hanya saya sahaja yang dibatalkan perbentangan kertas kerja manakala dua lagi panel meneruskan perbentangan kertas kerja mereka," sambungnya lagi.

Dalam pada itu beliau menyifatkan tiada apa-apa kesalahan yang berlaku kerana beliau hanya ingin membentangkan tentang undang-undang syariah dan ia adalah satu pendedahan kepada pelajar.

"Bagi saya apa yang dibentangkan adalah mengenai undang-undang syariah dan ia tidak bertentangan malah ia untuk kebaikan pelajar bagi mendalami undang-undang syariah serta merungkai apa jua persoalan.

"Kerugian hanya kepada pelajar bukan saya tetapi sehingga sekarang ada kekecewaan di hati saya tentang penarikkan tersebut yang saya sendiri tidak mengetahui sebabnya," sambung beliau lagi.

Sebelum itu Abdul Aziz telah menerima jemputan daripada Kolej Universiti Islam Selangor (Kuis) untuk membentangkan satu kertas kerja dalam seminar semalam.

Tetapi beliau menerima notis daripada Kuis yang memaklumkan Mais mengarahkan pihak penganjur membatalkan pembentangan kertas kerja tersebut.

Dalam masa yang sama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menuntut Majlis Agama Islam Selangor (Mais) memberi penjelasan segera berhubung tindakan mengarahkan kertas kerja Prof Dr Abdul Aziz Bari ditarik balik daripada dibentangkan.

HD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive