Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Januari 09, 2012

Pesanan Dato’ Seri Anwar Ibrahim



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Tanggal esok 9 Januari 2012 (hari ini), penghakiman kes Fitnah Liwat II akan termaktub dalam sejarah, samada sebagai detik penentuan keadilan ditegakkan ataupun hari gelap buat kedaulatan undang-undang dan kepada mereka yang perjuangkan keadilan.

Saya menyeru seluruh rakyat Malaysia agar membulatkan tekad serta iltizam dalam menuntut pembaharuan politik. Mereka boleh mengaibkan saya, mereka boleh menghumban saya ke penjara, mereka boleh menginjak hak rakyat dan mereka boleh memukul kita hanya kerana berkumpul, akan tetapi mereka takkan dapat merampas kehormatan diri, maruah serta semangat kita untuk melakukan apa yang benar dan memperjuangkan apa yang kita percaya.

Mengulangi fitnah keji sejak dari 1998 lagi terhadap diri saya dan sepanjang sandiwara perbicaraan yang panjang ini, pelbagai fitnah dan tohmahan telah dilemparkan, namun ianya tidak menghakis keyakinan rakyat. Kita telah menyaksikan betapa polis, pihak pendakwaan dan kehakiman serta media yang dikawal UMNO berganding bahu memastikan agar kerajaan BN yang rasuah dan zalim ini terus berkuasa.

Walau apa pun jua penghakiman yang akan diputuskan nanti, ia harus tetap melonjakkan semangat dan keyakinan menuntut perubahan bagi menegakkan hukum, melaksanakan sistem ekonomi saksama dan memupuk semangat persaudaraan yang tulen. Usaha dan upaya mestilah digembeling demi membanteras kezaliman, rasuah dan penyalahgunaan kuasa. Pastikan pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti, kebangkitan rakyat akan menghumban penguasa angkuh dari tampuk pemerintahan.

Mereka mungkin berhasrat memenjara dan merantai saya tetapi mereka takkan sesekali dapat memasung jiwa dan semangat saya. Di sini saya mengulangi ikrar bahawa saya tidak akan berhenti selagi kita belum berjaya melaksanakan Perubahan dan menghapuskan segala kebejatan yang dilakukan oleh kerajaan UMNO-BN dan membangunkan sebuah bangsa yang adil lagi saksama. Berbekalkan semangat perjuangan yang murni serta bertawakal kepada Allah, Inshaallah, perjuangan kita akan mencapai kejayaan.

Saya akan tetap bersama anda semua di hati dan jiwa saya dan bersama-samalah kita bina sebuah negara Malaysia yang baharu.

ANWAR IBRAHIM

=========
Come tomorrow, the 9th January 2011, the judgement of the Sodomy II case will go down in history as a defining moment or indeed a day of infamy in the fight for justice and a better Malaysia.
I call on my fellow Malaysians to remain firm and committed in their clamour for political reform. They can assassinate my character, trample on our rights, they can put us behind bars for speaking up and they can even beat us up just for being together but they can never take away our dignity and our spirit to do what is right and fight for what we believe in.

Beginning from the first heinous plot back in 1998, they then repeated this bare and scurrilous allegation against me three and half years ago and since then have launched relentless attacks on my character. Throughout this sham trial, the people have seen how the police, the prosecution and the judiciary and the UMNO controlled media are working together to secure the continuation of this corrupt BN government.

Whatever the judgement may be, let us renew our conviction to bring about change – to uphold the rule of law, to have a fair and equitable economic system and to foster a true spirit of brotherhood among all Malaysians. We must remain steadfast in our fight against corruption, abuse of power, oppression and tyranny.

Rest assured that in the coming 13th General Elections, the voice of the people will be heard and this corrupt and arrogant government will be toppled from their pedestals of power.

They can put me in a cage and chain me to the ground but they can never imprison my soul and my spirit. I make this solemn promise to you that I will not rest until we make right the wrongs committed by this corrupt government and bring about a just and equitable nation.

I will remain with you in heart and soul and together we will build a new Malaysia.

ANWAR IBRAHIM


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive