Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Februari 04, 2012

[Gambar] Ahli Politik Belgium Guna Anak Pakai Bikini dan Burka HINA Islam



DM melaporkan seorang ahli politik Belgium telah mencetuskan kemarahan umat Islam apabila memulakan kempen "Wanita Menentang Islamisasi" dengan menampilkan anak perempuannya berusia 19 tahun yang memakai burka dan bikini.

Filip Dewinter, pemimpin dari parti Vlaams Belang menggunakan gambar anak perempuannya An-Sofie Dewinter yang mengenakan bikini biru gelap dan burka untuk kempen politiknya. Remaja memakai burka yang meliputi kepala dan mukanya, manakala bahagian badannya yang lain hanya ditutupi oleh coli dan seluar dalam.

Imej provokatif itu memarakkan lagi ketegangan dalam kalangan kumpulan nasionalis dan Islam di negara yang terbahagi kepada beberapa kaum.

Poster yang memaparkan gambar anak Dewinter turut tertera tulisan "Kebebasan atau Islam?". Frasa itu tertulis merentasi dada anak Dewinter. Di bahagian alat sulitnya, tertulis frasa "Anda pilih!".
Pelampau parti Vlaams Belang itu mendakwa bahawa dia mahu meyakinkan wanita untuk mengambil pendirian terhadap Islam.

Anak Dewinter memberitahu akhbar Belgium bahawa dia tidak berasa dipergunakan oleh parti politik itu.

Dia berkata: "Saya mencadangkan (poster) diri saya sendiri."

Katanya lagi: "Apakah yang bertentangan dengan niqab? Bogel."
"Kempen ini sangat sesuai dengan apa-apa yang saya rasakan mengenai keseluruhan isu ini. Sebagai wanita, kita mesti memilih: Kebebasan atau Islam."

Remaja ini kemudiannya mendakwa bahawa dia telah diancam oleh kumpulan-kumpulan Islam. Namun menegaskan bahawa "Ugutan bunuh dan kritikan tidak menakutkan saya."
Dewinter dengan jahilnya berkata: "Wanita sentiasa menjadi mangsa pertama Islam. Kami menegaskan bahawa mereka mempunyai pilihan."-DCM



duniacacamarba


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive