Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Februari 10, 2012

Lelaki dakwa dipukul 20 polis selepas hadiri Thaipusam


Kira-kira 20 anggota polis didakwa menyerang seorang lelaki di Penang Road malam tadi, selepas dia menghadiri perayaan Thaipusam.

Mangsa, S Morale,  30, dari Perak, hadir di ibupejabat polis di Dickens Street hari ini, selepas perintah reman empat hari diperolehi terhadapnya, sehingga 12 Februari.

Dia disiasat di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana didakwa menghalang seorang anggota polis daripada melaksanakan tugasnya.

NONEAnggota keluarga Morale - bapanya K Shammugam dan adik lelakinya S Rajee -  telah membuat laporan polis di balai Jalan Pattani tengah hari tadi.

Morale, yang diiringi oleh keluarganya, dan ADUN PKR - Jason Ong dan S Raveentharan - telah bertemu dengan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk  Ayub Yaacob (kiri) di pejabatnya.

Suaram Pulau Pinang telah menyerahkan memorandum kepada Ayub supaya menjalankan siasatan segera dan serius terhadap dakwaan Morale itu.

Menurut keluarganya, Semangat dipercayai seorang yang "lembam".

Menurut Rajee, pergelutan antara abangnya dan anggota polis itu berlaku kira-kira jam 2 pagi ketika seorang lelaki didakwa menghampirinya dan merampas tin bir yang sedang diminumnya.

Morale dikatakan bertindak balas dengan cuba menghalang lelaki itu daripada merampas minumannya,  tanpa mengetahui bahawa lelaki itu adalah seorang anggota polis, tambah Rajee.

Anggota polis tersebut kemudiannya dikenal pasti sebagai ASP Bathumalai dari jabatan narkotik negeri.

Rajee berkata, Morale telah meminta pengenalan diri lelaki yang menghampirinya itu, untuk mengesahkan yang dia sebenarnya anggota polis.

Kemudian, dakwanya,  sekumpulan kira-kira 20 anggota polis muncul dan mengheret Morale ke lorong belakang di Penang Road dan memukul dan menendangnya.

"Morale mengidap selesema, dan sukar bernafas dan mengalami sakit dada,"

MK


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive