Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 17, 2012

Ada skandal baru rupanya depa ni...

shalehudin
...pentingkan yang lebih penting kerana yang lebih penting itu lebih penting dari yang penting
thumbnail Ada skandal baru rupanya depa neh...
Sep 17th 2012, 00:00

RM200,000 dari geran bantuan Pertubuhan Kebajikan diseleweng pemimpin BN..

Setelah berbagai penyelewengan yang melibatkan Najib dan pentadbirannya terdedah kini kita akan melihat satu lagi salahguna dana kerajaan oleh pentadbiran Najib.. Insyaallah..


Yang menarik kali ini ialah, sifat haram jadah benar-benar jelas kelihatan dalam pemimpin-pemimpin UMNO/BN dimana RM200,000 dari RM500,000 Geran Bantuan untuk sebuah Pertubuhan Kebajikan diseleweng oleh beberapa pemimpin BN.

Aku ulang.. Geran Bantuan untuk sebuah Pertubuhan Kebajikan..

Jika sebelum ini kita sering mendengar jumlah komisyen yang perlu dibayar hanyalah sekitar 10 hingga 30%.. kini jimlah tersebut telah meningkat menjadi 40%.. ASD


*******************************************
che'Gubard semalam (12 September 2012) telah mendapat satu set dokumen yang membuktikan bahawa bagaimana geran bantuan Perdana Menteri kepada sebuah badan kebajikan telah diselewengkan sebanyak RM200,000 yang terpaksa dibayar kepada orang tengah sebagai 'komisyen'.

Set dokumen ini mengandungi :

• Surat bertarikh 28 Mac 2012 dari Kementerian Kewangan yang memaklumkan kepada pertubuhan kebajikan tersebut mengenai peruntukan geran sebanyak RM 500,000.

• Surat jawapan persetujuan penerimaan bantuan geran dari pertubuhan tersebut kepada kementerian kewangan

• Minit mesyuarat pertubuhan tersebut yang menyebut dengan jelas nama pemimpin (antara pemimpin tertinggi Bn) yang membantu mendapatkan geran bantuan dari Perdana Menteri tetapi diputuskan pembayaran 'komisyen' sebanyak 40% dari apa yang perolehi harus dibayar ke sebuah syarikat yang ditetapkan.

• Dilampirkan juga penyata kira - kira akaun yang menyatakan dengan jelas pembayaran komisyen dibuat melalui 10 cek kepada syarikat yang dinyatakan sebelum ini.

• Beberapa dokumen juga boleh membuktikan operasi pembayaran komisyen ini diketahui oleh pihak yang menguruskan pembayaran dari pejabat Perdana Menteri itu sendiri.

• Pembayaran komisyen ini juga dalam pengetahuan pihak berkuasa.

Semua dokumen tersebut telah temui di rumah che'GuBard di N.Tebal, P.Pinang.

Persoalanya dalam negara ini korupsi sudah amat teruk umpama sel barah yang merosak dalam tubuh. Peruntukan geran bantuan kebajikan juga sudah terlibat 'komisyen' yang sangat tinggi.

Berapa banyak wang rakyat hangus kerana membayar komisyen ini.

Persoalanya :
• Pertubuhan kebajikan mana yang dapat Geran Bantuan RM 500,000 dari PM ?
• Siapa pemimpin Bn yang disebut ?
• Syarikat mana dan siapa pemilik syarikat tersebut ?

Bukan sahaja pembelian kapal selam tetapi geran bantuan kebajikan juga sudah perlu bayar komisyen. Malaysia sudah terlalu parah nampaknya.

Kesemua dokumen tersebut telah dibuat carian dan disahkan salinan dari dokumen asal yang betul, kini hanya memerlukan beberapa carian lagi sebelum pendedahan penuh. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan membuat pendedahan kesemua dokumen yang diperolehi dalam masa tiga hari dari hari ini.

Sekian

che'GuBard
Penyelaras SAMM Kebangsaan


Delicious Digg Evernote Facebook Google Bookmarks LinkedIn StumbleUpon Tumblr Twitter

Sumber: shalehudin



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive