Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 18, 2012

PANAS!!! PUNCA BAS PKR DIBALING CAT TELAH DIKENAL PASTI


Mohon pakar umno ni siasat pasai pa pungkoq menatang ni merah

DEY MACHA!!!
DAHSYAT BETOI LA PAKAR UMNO NI
DIA KATA PUNCA ORANG BALING CAT
SEBAB LIM GUAN ENG TIUP KEBENCIAN
KEPADA PARTI LAWAN SETIAP HARI
JADI BILA ORANG BENCI UMNO BN
MAKA DEPA AKAN BALING CAT MERAH
DEPA TAK BALING BAS UMNO BN
TAPI DEPA AKAN BALING BAS PKR
KAH! KAH! KAH!


Umno P Pinang salahkan k'jaan negeri 'tiup kebencian'

Umno Pulau Pinang tidak menolak kemungkinan bahawa tindakan melampau peserta demonstrasi pro-BN, termasuk perbuatan khianat ke atas bas kempen PKR, berpunca daripada "kebencian yang ditiupkan kerajaan DAP".

Ketua Umno negeri, Datuk Zainal Abidin Osman dilaporkan Sinar Harian sebagai berkata, ketua menteri Lim Guan Eng sepatutnya "lebih peka, rasional dan tidak harus meniupkan kebencian terhadap parti lawan setiap hari".

"Apabila kebencian itu ditiup setiap hari, ia menimbulkan perasaan kebencian rakyat kepada Umno dan BN, pada tahap melepasi batasan sehingga penyokong bertindak baling cat.

"Pemimpin politik dinasihatkan supaya memberi tumpuan menceritakan polisi parti, matlamat perjuangan, rancangan-rancangan demi kebaikan rakyat, bukannya meniup kebencian kepada mana-mana pihak yang boleh mengundang kemarahan dalam kalangan penyokong," katanya seperti dipetik akhbar itu.

Zainal dalam laporan tersebut bagaimanapun tidak menjelaskan kenyataan oleh kerajaan DAP yang didakwa "meniup kebencian" tersebut, seperti yang didakwanya.

Bagaimanapun, Zainal tetap menggesa supaya serangan berkenaan dihentikan segera.

“Umno Pulau Pinang mengutuk sesiapa sahaja terlibat dalam perbuatan tidak bertanggungjawab ini. Tidak kira, individu dari kalangan penyokong parti memerintah, pembangkang atau pihak yang tidak ada kaitan dengan mana-mana parti.

“Saya minta pihak polis menyiasat semua kes ini supaya tindakan sewajarnya diambil kepada pihak tidak bertanggungjawab ini,” katanya.-MK


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive