Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 18, 2012

BURUNG WALIT!!! Mai tengok Samseng Noh Omar mengamuk


puak Umno yang tiba - tiba mengamuk meragut banner -banner yang dibawa

penternak burung Walit





antara lebih 400 orang penternak burung walit yang hadir dari seluruh negara


Pada 15 September 2012, sekitar jam 11 pagi di Pekan Tanjong Karang,
che'GuBard, Komrad Azhar (Penyelaras bersama SAMM Selangor) dan komrad-
komrad SAMM Sg.Besar (team Utara Selangor) telah hadir di Pekan Tanjong
Karang bersama YB Sue Lim serta lebih 400 penternak burung walit dari
seluruh negara untuk menghantar memorandum bagi mengenengahkan isu yang
berpanjangan dalam industri burung walit khususnya mengenai isu
penghantaran / penjualan produk ke negara China.



Pagi yang sama juga secara tiba - tiba dibuat rumah terbuka hujung
Syawal depan Pejabat Umno Tanjong Karang. Menurut salah seorang 'Tok
Sidang' yang turut hadir majlis itu diadakan saat akhir mungkin kerana
itu cara untuk mengumpulkan ramai orang Umno 'berkubu' depan pejabat
sendiri dan juga akan diceritakan selepas itu kononya penternak burung
walit yang hadir (kebetulan ramai orang cina) bertindak biadap serang
majlis hari raya orang melayu. Sudah menbaca taktik ini kami hanya
berkumpul di seberang jalan besar. Hanya wakil 6 orang dan hampir 10
pengiring sahaja dibenarkan melintas jalan rapat ke pejabat Umno.





Kehadiran kami disambut Noh Omar sendiri. Kami dijemput duduk. Saya
duduk betul - betul di sebelah Noh Omar. Sebaik sahaja saya duduk dia
terus tanya saya dan Yahya Shaari (PKR) dengan nada berbisik menyindir
"kau orang ni tahu ke isu burung walit ni?"



Katanya lagi dari beribu sarang hanya ratus je daftar. Menurut dia
PBT di Selangor pun nak saman dan minta kami agar tolong jangan saman.
Cukup terkejut dengan seorang menteri apabila beliau berkata "kau
tahu kenapa cina - cina ni tak nak daftar rumah burung....luar rumah
burung tapi ada yang simpan dadah,senjata...macam-macam lagi itu sebab
tak nak daftar dan bagi kita masuk 'check'.."




Rupanya isu rumah burung ini juga dalam kepala pemikiran Menteri turut dipandang dari aspek pemikiran perkauman yang tajam.





Majlis dimulakan seorang moderator bercakap keliling semua penyokong
Umno bersorak, polis kelihatan bertindak profesional menjaga sekitar
meja rundingan berlaku.Wakil penternak memulakan dengan membaca
memorandum menjelaskan masalah. Kesian saya lihat wakil penternak itu
memang diakui mutu bahasa kebangsaannya lemah sedikit tetapi ia bukan
alasan penyokong yang ramai mengelilingi meja rundingan bawah khemah
depan pejabat Umno itu menjerit menyindir.Ada yang dengan selamba
bercakap "apalah cina ni nak cakap banyak ...cakap melayu pun gagap"




Selepas itu pembesar suara diambil alih oleh Noh Omar menjawab
persoalan. Kami membiarkan dia bercakap lebih 30 minit. Bukan sekadar
bercakap mengenai isu tetapi dia turut guna kesempatan itu hambur
tuduhan dan sindir pakatan rakyat. Malah secara terang - terang dia
marah penternak kerana jumpa DAP.




Bagi che'GuBard mudah penternak burung walit ada masalah yang lama tak
selesai, mereka datang jumpa kami maka kami bawa mereka berjumpa Menteri
Pertanian selepas dengar masalah mereka. Ini tidak salah sepatutnya
menteri ucap terima kasih bukan tunjuk ego sombong. 




Kami bukan golongan
datang mengamuk depan pejabat orang seperti mana mereka datang serang
pejabat PKR. Kami bukan geng baling cat lari. Datang secara bertamadun
untuk bincang selesai masalah rakyat. 




Oleh sebab itu kami beri Noh
bercakap lebih 30 minit. Kemudian seorang wakil penternak bangun nak
bercakap ramai mula bersorak, untuk tenangkan keadaan kami bincang YB Ng
Sue Lim akan bercakap menjawab sindiran dan tuduhan liar Noh Omar dan
che'GuBard akan bangun menggulung.



30 minit bagi peluang Noh Omar bercakap bila saya nak bangun bercakap

dia terus mengamuk tak tentu pasal





Namun bila YB Ng Sue Lim bercakap keadaan mula kecoh bukan sekadar
penyokong Umno, Noh sendiri mula berdiri dan marah- marah. che'GuBard
mula bangun nak bercakap, tolak menolak berlaku. Terus Ketua Polis
Daerah muncul rampas microphone kami dan minta bersurai lalu iring kami
ke seberang jalan.




Beberapa orang Umno juga berlari ke arah seberang jalan merentap beberapa banner yang dibawa dan lari semula ke khemah Umno.




Kemudian Noh tidak diam sahaja terus pula guna akaun twitternya
menyerang dengan mengatakan kami penakut dan sebagainya. Hanya mampu
tersenyum dan kesian dengan cara politik 'anak jantan ala Umno' bercakap
di gelanggang sendiri lebih 30 minit merapu, bila orang mula nak
menjawab dia terus meroyan.




Isunya tidak akan selesai selagi kita punya menteri yang ego dan sombong seperti ini.Kedahkini



paspb2


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama18/9/12 8:39 PG

    Silap bro, bukan menteri ego dan sombong....tapi menteri bodoh dan tongong! Sebab tu bila orang nak jawab dia meroyan sebabnya bodoh tak tahu nak jawab apa nanti!!kesian aku tengok jawa Noh ni. Buat malu jawa lain je!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama20/9/12 4:09 PG

    Bodoh la ko. Cikgu Bard dah malu sebab semua soalan dijawab Noh Omar...

    Blog bodoh macam ni pun ada lagi... :)

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama20/9/12 4:10 PG

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=2BB6BZLEqhA[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=oqjsMQALXag[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=RlYCZt0t1us[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=BKB8tKcKKPk[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=CJTApZYDeb4[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=gJT63C14xhc[/url]

    Dah malu semua dijawab oleh Menteri, terpaksa la provoke pulak... Bad2 udah2 la tu... :)

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=fECPNBqFfnc[/url]

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive