Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Februari 28, 2013

TANDA-TANDA BN AKAN KALAH TERUK DI SELANGOR



Nampak gayanya BN akan tewas lagi di Selangor dalam PRU 13 nanti. Melihat kepada laman facebook orang kuat BN Selangor yang selalu dok hantaq sms suruh undi BN pun tiada apa yang boleh dibanggakan daripada komen-komen yang dicatat oleh pengunjung.Semuanya mencerminkan rakyat Selangor dah fed up dengan UMNO BN.

Di antara komen makan dalam oleh pengunjung di facebook untuk Laman Rasmi Dato Sri Ir Mohd Zin Mohamed,Ahli Parlimen Sepang merangkap Koordinator BN Selangor & Setiausaha Perhubungan UMNO Negeri Selangor:

Ibrahim Mat Isa
Wahai DS Ir Mohd Zin Mohamed.. Dengan ini aku memohon supaya anda hentikan sms ke handphone aku promosi untuk undi BN tu boleh tak? Menyemakkan handphone aku saja lah.. Kami rakyat dah boleh berfikir secara waras siapa yg kami mahu pilih untuk memerintah negeri dan negara ini.. Terima kasih BN.. Semoga parti ini berkubur.. Menyusahkan rakyat!!

Feisty Fawn
sesapa boleh tolong ajarkan aku untuk dislike page ? keh keh keh


Miey Shafa
dengan ini saya yakini bn...
akan jahanam dan terkubur bersama firaun2 dan lembu2...


Holy Flyers
sms yg wa trima smlm dari penghantar BN no fon dia :+60192194630 yg brbunyi - Semistinya Barisan Nasional peka dgn keperluan rakyat Pemberian air percuma akan tetap diteruskan demi meringankan beban kos hidup rakyat. Yakini BN.

BN ooi !, setelah rakyat tahu membezakan kepimpinan mana lebih telus memperjuangkan nasib rakyat, baru lah BN tahu menyebut "demi meringankan beban kos hidup rakyat", setelah rakyat tahu dan sedar yg BN adalah perompak hasil kekayaan negara yg sepatutnya diagihkan kpd rakyat.
sory laa BN, kemarin wa dah hantar posting kat page ni, kan wa dah kata yg wa ni bukan melayu cap kapal layar yg lu org boleh momok2kan, wa ni gererasi IT alaf baru bro, wa pun nak tengok pemimpin BN brlongok longok masuk penjara kerna merompak hak rakyat.
penjenayah harus dihadapkan kemuka pengadilan kerna malaysia ada perundangan. muah... muah.. muah... see u in court

Kalau hangpa nak tengok lagi komen-komen pedas sila ke sini:
Laman rasmi FB Dato Sri Ir Mohd Zin Mohamed



44 ulasan:

  1. Salam Bro,betul ke BN akan kalah teruk ataupun Pakatan akan bungkus nanti? Allah selalu akan berpihak pada yang benar,percayalah !

    BalasPadam
  2. Klau camtu PR lah yg benar sbb PR dah menang PRU 12 yg lalu

    BalasPadam
  3. Helo Bro! Kalau hang pikiaq Pakatan akan bungkus mmg sah hang ni samada buta huruf ke, buta IT , tak peka dgn keadaan sekelling ke atau u were just born yesterday! hahaha...

    BalasPadam
  4. Apabila Negeri Selangor nampak maju RAKYAT selangor erasa tertekan mungkin berlaku JURANG yg ketara nanti ( miskin terus jadi papa kaya melunjak tinggi) yg miskin tidak akan ada pembelaan ditindas oleh yg kaya & terkaya mereka yg kaya raya tidak ingin lg pndang org miskin,kecuali membeli pangkah semasa PRU hampir dilaksanakan. Bagi yg miskin gelabah takut dan tidak percaya pada penasihat supaya balik kepada keserdahanaan dalam apa jua tindakan itu lebih baik.

    BalasPadam
  5. kah! Kah! Kah! Lawak minggu ini!

    BalasPadam
  6. Umno bn haram jadah mampos kamu dgn semua peminpin kamu masuk kubor . YA ALLAH KAU KUBORKAN LAH UMNO BN HARAM JADAH BERSAMA DENGAN PARA PEMINPIN MEREKA SEMUA

    BalasPadam
  7. umno memainkan isu perkauman untuk menakut-nakutkan orang melayu. mereka sering mendakwa yang dap (cina) akan memerintah malaysia kalau pr menang. sedarlah wahai orang2 melayu yg dibodohkan oleh umno. dap hanya bertanding 50 kerusi daripada 222 kerusi parlimen. mana mungkin dap perintah malaysia. janganlah terus diperlembu oleh umno yg hasrat mereka hanya mahu terus mengumpul harta hasil daripada keringat rakyat. sebarkan maklumat ini kepada semua orang melayu. beri amaran keras juga kepada warga asing yg diberi ic biru untuk mengundi. keselamatan mereka tidak terjamin jika tertangkap.

    BalasPadam
  8. tanya lah kepada mereka2 yg kasyaf.. ada ramai org alim ulama kt malaysia ni yg kasyaf, cuba cr mereka dan tanya siapakah parti yg akan memerintah nugara ini selepas PRU13?? akan dijwb tentulah BN

    BalasPadam
  9. salam...

    minta link kat blog bro...

    http://laksamanabukitbintang.blogspot.com

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama28/2/13 8:16 PG

    Melihat keputusan nampaknya mereka BN yang menang lah :D
    Click dan lihat sendiri link ini.
    https://www.facebook.com/questions/511684032203460/

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama28/2/13 9:33 PG

    yke BN akan kalah teruk?? aku rasa x sbb aku duk selangor xd pape keistimewaan yg PR bg kt rakyat selangor janji hanya tinggal janji mmg PR(penipu rakyat) PRU13 ni BN akan ambil alih selangor....
    http://www.facebook.com/questions/511684032203460/

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama28/2/13 9:38 PG

    Salam

    Undian yang paing tertinggi adalah untuk jawapan TIDAK kepada PR dengan 1 251 undian dan undian untuk jawapan YA kepada hanya481 undian sahaja.
    Disini kita boleh lihat berapa ramai yang tidak mahu menyokong PR lagi. kalu mereka bersedia untuk menyokong PR kenapa tidak menambah undian merek kepada YA!!!
    Sebenar nya PR adalah yang akan terkubur nanti sebab ramai rakyat Malaysia tidak mahu menyokong parti pembelot, purak peranda kepimpinan mereka.
    Admin ini hanya nak menympaikan benda tidak betul..
    kalu anda tidak percaya apa yang saya cakap dekat anda boleh layari link yang saya beri untuk anda sendiri kaji apa yang saya beritahu.
    http://www.facebook.com/questions/511684032203460/

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama28/2/13 9:40 PG

    Salam 1 Malaysia,saya sebagai rakyat Selangor akan mengundi BN dalam PRU13 akan datang dan sy harap BN akan mengambilalih semula Selangor..Ini kerana sejak Pakatan mentadbir Selangor, tiada kemajuan yang dikecapi. saya sedar BN/UMNO telah byk berjasa dalam pentadbiran negara kita.Dalam link ini pun dah nmpak BN menang la!
    http://www.facebook.com/questions/511684032203460/
    jgn percayakan janji2 paalsu yang ditabur PKR.. janji yg lepas pun belum tertunai.. inikan nak janji benda baru lagi.. harap semua berfikir.

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama28/2/13 9:49 PG

    Sebenarnya admin blogspot ini menyampaikan benda yang slh..maklumat yang sebnrnya dibuat sebuah laman sosial iaitu Malaysia Talk yang mengkaji seramai mana pengundi PR dengan BN..tetapi undian yang dibuat bnyk memihak kepada jawapan TIDAK kerana ramai penngikut laman sosial tidak bersedia untuk PR..stop lah admin jgn menabur fitnah..tolong lah sebarkan maklumat yang betul shj..

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama28/2/13 9:55 PG

    Kenapa pihak pembangkang terdesak dgn menimbulkan fitnah?

    1. ISU SMS KEPADA RAKYAT SELANGOR
    Pihak pembangkang tdk pernah terfikir langsung utk mendekati rakyat dgn cara penghantaran sms. Setelah merasakan kedudukan bakal tergugat mulalah membuat propaganda yg kononnya SMS yg dihantar hanya utk meraih undi semata.
    Berikut merupakan slh satu bukti sms yg telah dipalsukan dgn tujuan utk memburukkan BN.
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=512040425501154&set=a.503865006318696.106047.502284573143406&type=1&theater

    2. ISU SOALAN 'SURVEY'
    Berikut adalah keputusan survey sama ada PR bakal menang ataupun tidak.Anda boleh menilai sendiri.
    http://www.facebook.com/questions/511684032203460/

    Survey ini telus, yakni tidak berat sebelah yg betujuan utk melihat respon rakyat Malaysia terhadap isu semasa.
    Kesimpulannya..tidak perlu menjadikan media sosial sebagai tmpt utk memanipulasi keadaan. tidak salah utk berkempen, ttp biarlah dgn cara yg telus tanpa menimbulkan syak wasangka & fitnah..

    BalasPadam
  16. Fitnah darI pihak PR. Mereka hanya tahu main taktik kotor Sje. PR makin takut Ini lah hakikatnya
    Rakyat jgn tertipu dgn fitnah mcm ni. Ini adalah SMS tipu untuk mengelirukan rakyat dan bukan milik BN Selangor... Sayangi Selangor Yakini BN Jauhi PR(PEROSAK RAKYAT)

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=512040425501154&set=a.503865006318696.106047.502284573143406&type=1&theater

    BalasPadam
  17. tentang soalan yg ditujukan pada rakyat selangor tu itu adalah salah 1 cara untuk mendekati hati semua rakyat semua rakyat malaysia x kira kaum,bangsa dan agama. dan baru2 in timbul fitnah yg mengatakan BN menghantar sms yang meminta rakyat membalas budi BN dengan mengundi BN.Itu adalah fitnah yg disebarkan oleh org yg tidak bertanggungjawab dan sms fitnah itu bertujuan untuk memburukkan nama baik BN dan PM kita.
    HIDUP BN

    BalasPadam
  18. Bohong kalau kt PR x buat apa-apa kt selangor, Buta tuli nye org. Sy penduduk kt Taman Medan, Tmn Dato' harun, Petaling Jaya & sekitarnya dpt rasa kan perubahan yg sgt ketara.

    1) Masa zaman BN menjajah arae situ, kami Penjaja sewenang-wenangnya di denda RM300, reson sbb menjaja x de lesen w/p pd masa tu saya berniaga di tapak pasar malam Tmn Medan (kt loji tu), pas PR memerintah, penjaja-penjaja x lg di kacau dgn MPPJ

    2) Jalan keluar dari Seri Manja ke high way menuju Sri Petaling / Puchong. Semasa BN memerintah jalan ini telah disekat dgn bungkah batu-batu besar & dibiarkan semak samun, tapi semenjak PR memerintah jalan tersebut terlah dibina dgn baik & kami penduduk sekitar mudah nak ke Puchong,Sri Petaling, Seremban. Ni sbb BN nk paksa gak kami guna jalan yg ada TOL kt Bdr Sunway kalau nk ke Puchong.

    3) Dapat subsidi air percuma, semasa BN memerintah, jgn harap nk dapat.

    4) TOL di jalan nk masuk Tmn Medan yg menghala ke KL telah berjaya dimusnahkan. TOL ni naik betul-betul lepas BN menang pilihanraya masa zaman Pak Lah. Hasil keperihatinan PR kami penduduk Taman Medan / Dato' Harun x dikenakan tol kalau nak ke KL. (RM1.60 sehala). BN wat ape????? kalau manang lagi confirm TOL kt situ naik balik, jln belakang ke PUCHONG ditutup balik, air x de subsidi.

    Org yg cakap x rasa apa-apa keperihatinan dari PR adalah org yg BUTA TULI....

    Yg benar,
    Anak Jati
    Taman Medan, Petaling Jaya, Selangor

    BalasPadam
  19. tentang SMS yang ditujukan pada rakyat selangor tu bagi aku x salah la sbb tu hanya sekadar ucapan or menjemput rakyat selangor ke event2 yg ada kat selangor.. xkan tu pun salah.. .. tu adalah salah 1 cara untuk mendekati hati semua rakyat tidak mengira kaum,bangsa dan agama. Dan baru2 ini ada pulak timbul fitnah yang mengatakan BN menghantar sms yg meminta rakyat membalas budi BN dengan mengundi BN. Itu adalah satu fitnah yang bertujuan untuk memburukkan nama baik BN dan PM kita. mungkin individu yg menyebarkan fitnah tu ''org'' pakatan yang x puas hati.
    hidup BN!

    BalasPadam
  20. kesian PR ni mmg pandai berjanji sekarang dh kena saman g erm mmg kena tukar BN akan mmerintah balik selangor janji palsu

    http://klpos.com/politik/44331-1001-warga-emas-fail-saman-terhadap-kerajaan-selangor-tuntut-caruman-takaful

    BalasPadam
  21. Kepada macai2 sila baca betul2 ayat dalam posting ini sebelum bagi komen.Apa yg ingin dipaparkan adalah komen pengunjung utk page fb org kuat bn Selangor. Cuba masuk page tersebut dan lihat sendiri brp byk komen2 panas berbanding komen memuji DS Ir Mohd Zain.

    BalasPadam
  22. tak mustahil komen2 panas yg dilontarkan pengunjung di page DS adalah dr kalangan mereka yg berhati busuk yg mmg bersiap sedia utk menyerang..tak mustahil juga 10 komen yg dilontarkan dtgnya dr 1 individu saja..setiap page dimana2 FB bukan bertujuan utk melihat org memuji semata.Berbalik kpd tujuan asalnya adalah utk berkongsi maklumat..

    p/s : tidak mustahil penangan perkataan 'biaqpila'... tlh menidakkan kesedaran 2.3 juta org melayu utk tidak daftar mengundi walaupun layak.. ;)

    BalasPadam
  23. Yang aku musykil ni....kenapalah baru sekarang Umno nak ambil tahu pasal rakyat?....Masa Umno perintah Selangor...tak pernah pun nak kisah pasal rakyat....yang dijaga hanya kroni-kroni dan tauke-tauke besar....betul tak?

    Jadi berhati-hatilah rakyat Selangor....Umno sekarang ni termimpi-mimpikan duit simpanan kerajaan selangor...banyak tu wey....

    So...kalau BN menang...ertinya....Bankrap Negara(BN)....Ok....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hey tanpa nama! aku pun tanpa nama jugak.. ko ni nak musykil sgt knp? UMNO ambil tahu pasal rakyat dari dulu lagi ok.
      Kalau Pakatan still perintah Selangor.. hancur selangor.. BOoooOoOoO

      Padam
  24. ya bro baru skg nk bagi br1m

    BalasPadam
  25. biaqila hensem-Kalu PR menang abis lah ekonomi negara sebab semua nya nak bagi free shj..fkr lah jgn tutupkan mata sahaja..bukan kah kita lihat sendiri PTPTN nk mansuhkan, tapi PTPTN tu ramai yg meminjam bukan jumlah kecil tau tapi jumlah yang besar..bnyk manifesto PR bnyk musnahkan ekonomi shj..

    BalasPadam
  26. untung gk lh diorg nk bg dr PR yg kate nk bg air free,hapuskan tol lh ape lh hampehhhhhh puihhhhhhh penipu je aku tolak PR jauh2..... xlayak mmerintah negara...

    BalasPadam
  27. Cukup cukup sudah lebih 50 thn bn haram jadah memerintah habiss tanah orang melayu disapu bersih dinegeri selangor dan seluroh negara . Buat projek kenyangkan kroni , melayu dijadikan barua puak umno untuk mereka terus berkuasa. Wahai bangsa melayu cukup lah dibodohkan olih umno bn syaitan. Ambil iktibar dan berusaha utk berubah sokong dan undilah pakatan rakyat.

    BalasPadam
  28. ko yg ptt sedar selama BN mmerintah hak org melayu terjamin,dijaga ko sndiri leh tgk kt penang ape dh jd n org melayu? suma nye cina.... wahai bangsa melayu jgn terpedaya dgn puak2 PR yang hanya pandai b'cakap tapi habok pn tarak..... buka mata dan teruskan dengan myokong Barisan Nasional.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari zaman umno bn haram jadah cina yg jadi ketua mamak yg kaya melayu yg terjual dan tergadai tanah sebab dgn kebodohan bangsa melayu itu sendiri kan ...kan..... kantuit

      Padam
    2. BN maknanya bankrap Negara kalau kita sokong lagĩ" kahkahkahhh.

      Padam
  29. Bercakap pasal ekonomi berapa banyak projek yg mampos contoh sharizat dgn kes lembunya mahathir dgn kes bakun dan perwaja dan banyak lagi kes tajudin ramli dgn mas kroni umno dgn kes PKZ yg tiada kesudahan. Semua ini bankrapkan negara kayakan kroni dan keluarga puak syaitan umno bn , yg teruknya menyusahkan rakyat malaysia dgn harga barang mahal gaji ciput.

    BalasPadam
  30. BN masih tinggi dihati rakyat

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=495198807203312&set=a.495198780536648.1073741825.490045971051929&type=1&theater

    BalasPadam
  31. apa macai2 ni belum ambil ikhtibar dr sejarah khir toyo?

    BalasPadam
  32. Nohorom! Kesian kt hg! Macai buat ramai kt sini!

    BalasPadam
  33. 1 MALAYSIA9/4/13 8:21 PTG

    xpe bro..kita try bagi PR mmrintah dulu..tgk camana..kalo smua manifesto PR terlaksana..aku akan sokong PR gak..insyallah..jangan takut geng2 kita UMNO..

    BalasPadam
  34. Tan Sri Dato' Dr Khir Toyo9/4/13 8:23 PTG

    Bagi peluang pada PR...Semoga berjaya..

    BalasPadam
  35. bosan dgn BN . .

    BalasPadam
  36. Tanpa Nama4/5/13 1:42 PTG

    bagi saya kalau kali ni pr kalah dan kalah kat semua negeri diorang(pr)dah jangan sibuk lagi la dengan negara biar lah apa nak jadi dengam malaysia.Jasa pakatan rakyat yang berjaya memerintah 4 negeri pun rakyat tak kenang jadi buat apa diorang nak sibuk pasal rakyat lagi.kalau malaysrap di bawah bn pun p
    akatan tak rugi apa2 yang merana rakyat bukan diaorang

    BalasPadam
  37. Tanpa Nama9/5/13 4:14 PTG

    ASSALAMUALAIKUM SEMUA....MACAM MACAM KOMEN YA???APAPUN KEPUTUSAN DAN DAPAT DI SELANGOR BN KALAH TERUK...SEBAB SEMUA KAWASAN YG RAMAI PENGUNDI CINA BN KALAH...DI PUSAT DAERAH MENGUNDI KAWASAN CINA BN KALAH ...REALITINYA KAWASAN YG MAJORITI MELAYU BN MENANG..CINA SEMAKIN BERSATU...KERANA MEREKA NAK BERKUASA..KUASA EKONOMI DAH MILIK MEREKA...SEKARANG MEREKA BERSATU UNTUK KUASA POLITIK PULA....MELAYU TAK PAYAH MAKI HAMUN...MELAYU YG RASA NAK BERTUANKAN BANGSA LAIN ...ATAU NAK CIUM TANGAN BANGSA LAIN MCM YG BERLAKU DI PJ SELATAN BUATLAH....TERUSKANLAH.....PAKATLAH BAIK BAIK ...BERILAH SOKONGAN PADA BANGSA LAIN ...MANA TAHU KALAU BANGSA LAIN PERINTAH BESOK BANGSA MELAYU TERUS TERBELA....

    BalasPadam
  38. paya jaras yg majoriti melayu pun bn boleh tumbang..bushro yg disebut2 antara calon mb pun kalah teruk... kesimpulannya sayangi selangor yakini pr..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive