Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 25, 2013

BEKAS PESERTA RATU CANTIK DIAJAK TUKAR AGAMA DEMI CAPAI CITA-CITA!!!



Sara Amelia (kanan)
Sara mendakwa fatwa pada tahun 1996 itu sudah lapuk dan tidak sesuai digunakan pada zaman ini...

beliau juga sedih dan kecewa kerana pada tahun 2013 ini bangsa terbesar di negara ini (melayu) dilarang menyertai pertandingan ratu cantik Malaysia.

Beliau juga cuba membandingkan keputusan fatwa di negara ini dengan kemenangan pertama seorang gadis Muslim di Amerika dalam pertandingan Miss World USA pada tahun 2010 dan menegaskan bahawa kelonggaran yang sama juga di UK beberapa tahun lalu...

Dalam keadaan Sara Amelia sedih  dan terkeliru dengan hukum Allah yang nampaknya beliau tidak fahami lantaran kehidupan beliau yang agak modern dan bebas itu, maka beberapa rakan FB beliau yang bukan Islam mengambil kesempatan ini dengan mengesyorkan Sara Amelia supaya meninggalkan agama Islam..


 Lagi saranan rakan beliau yang meminta Sara meninggalkan agama Islam..



Perkara-perkara ini melibatkan akidah..

kita tak boleh memandang remeh perkara yang sebegini..

Sara dan 3 orang gadis yang kecewa di gugurkan itu mungkin akan dirapati oleh pihak agama lain supaya meninggalkan Islam demi mencapai cita-cita menjadi ratu cantik Malaysia...

Kalau mereka tu kuat akidahnya kita tidaklah begitu bimbang apabila ada pihak lain datang menghasut..

Tapi kalau dah sanggup sertai pertandingan ratu cantik yang mendedahkan tubuh badan sana sini di hadapan orang ramai,dah tentulah kita boleh agak tahap mana agamanya mereka semua tu..

Lebih-lebih lagi dalam keadaan fikiran mereka yang lemah pada saat-saat seperti ini...

Individu-individu yang memegang jawatan besar dalam dalam bidang agama Islam di negara ini perlulah mengambil tindakan menjelaskan secara baik kenapa beliau tidak boleh menyertai pertandingan ratu cantik ini yang banyak memaparkan aurat seorang wanita yang sangat-sangat di larang dalam Islam..

Penjelasan harus dilakukan dengan teliti sehingga Sara Amelia ini faham sepenuhnya akan hukum Islam..

Menurut Sara lagi, Datin Anna Lim,penganjur pertandingan tersebut yang kini sedang berusaha keras supaya beliau dapat disenaraikan kembali ke pertandingan Miss Malaysia ini sudah pun cuba mengaturkan pertemuan dengan Mufti Wilayah,Datuk Wan Zahidi bagi meminta penjelasan di manakah bahagian dalam Al Quran yang menyatakan berdosa dan haram menyertai pertandingan ratu cantik..

Namun menurut Sara, Datuk Wan Zahidi enggan menjelaskan atau membincangkan lanjut mengenai pengguguran berkenaan kepada Datin Anna Lim..

Jika benarlah bagai apa yang dinyatakan oleh Sara tersebut,maka bagi aku Datuk Wan Zahidi telah gagal tanggungjawab beliau sebagi Mufti dalam menjelaskan ayat-ayat dan hukum-hukum Allah apabila ada insan yang mahukan penjelasan..

Jangan apabila mereka berempat ini murtad kerana tidak memahami Islam demi cita-cita mereka,waktu tu baru kita nak menyesal..

Buat Sara, ini ada petikan ayat Al Quran dari Surah An Nur ayat ke 31..

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman
supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan
memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan
perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah
mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan
janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada
suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak
mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau
anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi
saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam,
atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang
telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang
belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka
menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari
perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai
orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya."



Bagi aku,mereka membantah kerana mereka tidak memahami Islam dan mungkin kehidupan mereka terlalu jauh syariat islam..

jadi tanggungjawab kitalah menerangkan kepada mereka... 

bukan membiarkan mereka terkapai-kapai tanpa penjelasan.. 

Dan pihak agama juga haruslah adil dalam mengeluarkan hukum dan fatwa..

sepertimana yang dipertikaikan oleh 4 orang peserta ini..

"bagaimana dengan sukan gimnastik yang melibatkan peserta melayu Islam yang mendedahkan aurat..?"

seperti di dalam gambar ini..





Kalau kita bersikap adil dalam semua hal dan perkara nescaya orang tidak akan salah faham terhadap Islam..

tapi bila hukum dikeluarkan mengikut sesedap rasa..

yang itu boleh.. yang ini tak boleh,maka yang tak faham Islam akan semakin keliru... 

lianglahad


KILANG UTK DISEWA DI SERI MANJUNG PERAK CALL ILA 017-5655767
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN

14 ulasan:

  1. Depa ni xde mak/ayah/tok/tokwan yg islam ke nak habaq kat depa pasai islam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. pasai mak/ayah/tokwan dia sama ja perangai mcm dia orglah....kena ada pihak lain yg memberi nasihat kpd depa.....

      Padam
  2. tukarla agama,mmg xda agama dah tu just nama je islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak baik...kena ada usaha org yg berilmu agama islam pegi menasihat dia org.......

      Padam
  3. kacukan melayu memang susah nak amalkan islam. aku memang dah x percaya pada akidah mereka ni. mereka x belajar agama dan mengaji ke??? ibu bapa pun entah2 x mengamalkan islam.

    BalasPadam
  4. Salam, blog tuan amat menarik dan mempunyai infomasi yang terkini, justeru itu sama-samalah kita memberi sokongan sesama kita, harap pihak tuan dapat menambah pautan portal http://orangkampungcyber.blogspot.com ke bloglist pihak tuan... Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  5. Islam keturunan dan sistem Islam beriman sebahgian ayat

    BalasPadam
  6. Islam tu pangkat dalam IC ja, nak praktikkan jauh sekali..silap2 nanti agama jadi taruhan, buat malu ja..

    BalasPadam
  7. mana tok peti harussani dalam hal ni.

    BalasPadam
  8. xda islam dah tu tgk pakaian dah tau kehidupan sama mcm org kapir,tukarla agama cpt.memalukan org islam je

    BalasPadam
  9. Selagi hukum Allah tak dilaksanakan yakni hukum HUDUD, selagi itulah org kafir atau org yg Xreti Islam lg bt Xreti akan bt hal2 yg mcmnih or akan jd lebih teruk d masa hadapan.. Inilah ujian drNya utk kita smua hadapi, sejauh manakah kekuatan iman kita utk hadapi cabaran di dunia yg semakin 'songsang' ini..

    BalasPadam
  10. Dlm Hal mcmnihh, 1st skali yg salah ialah Mak Bapak dia!! Tungulh BALA dr Allah nnt, tungguuu..

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama27/7/13 2:07 PG

    ore tanya tuh ..tok peti kena jawab la..ke dah kena iat mulut oleh sapa2..

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama30/7/13 8:25 PG

    ni la dikatakan manusia xdok akai, sgup mngejar cite2 tanpe memikir islam, kalau cm ni dunia, btul la da akhir zaman dah..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive