Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mei 06, 2009

Nizar Perak: RAPTAI DUN PERAK


Sekitar Raptai Sidang Dun


Speaker Perak hadiri raptai sidang Dun, FRU mula ditempatkan di SUK


IPOH, 6 MEI (SK) - Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V.Sivakumar pagi ini telibat dengan raptai penuh pembukaan sidang yang bermula sejak awal pagi lagi.

Sidang Dun Perak dijadualkan akan berlangsung pada esok, 7 Mei dan menurut sumber, upacara pembukaan akan disempurnakan oleh Raja Muda Perak, Raja Nazrin Sultan Azlan  Shah.

Dalam perkembangan berkaitan, beberapa buah FRU turut kelihatan di sekitar perkarangan Bangunan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK). Walaubagaimanapun kawalan keselamatan masih lagi seperti biasa.

Polis berkemungkinan akan memperketatkan lagi kawalan keselamatan di sekitar bangunan SUK dan tidak membenarkan orang awam serta rakyat negeri Perak mengikuti sidang Dun esok.


-SK


BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/5/09 7:16 PTG

    Fokus pada ekonomi....janganlah banyak berpolitik

    BalasPadam
  2. esok aku nk try tgk le apa jd, aku rs kwsn medan istana x tutup. msti rmi org kat c2. bes2. tgk rmi org. kaya la kdi mamak, rmi pelanggan.

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama7/5/09 9:31 PG

    Sekejap lagi DUN Perak akan dirasmikan Tuanku Sultan Perak. Berikut adalah ramalan yang dijangkakan berlaku di sidang Dun pagi ini:
    1. Tuanku Sultan Perak akan membacakan titah ucapan perasmian yang disediakan oleh barisan penasihat baginda yang bijaksana seperti biasa. Adun pembangkang perlulah bersedia menerima titah ucapan yang akan menempelak 'penderhaka yang suka membuat kekacauan' di negeri ini.

    2. MB Dr. Zambry akan membentangkan usul memecat Sivakumar dan digantikan Speaker yang baru.

    3. Speaker Sivakumar akan menolak usul tersebut. Apa yang jelas, kuasa Speaker melebihi kuasa MB dan sesiapa sahaja yang berada di Dun. Sivakumar akan terus kekal menjadi Speaker sehinggalah pilihanraya yang akan datang. Sidang tamat.

    4. Dun bersurai.

    5. Demonstrasi tidak akan berlaku di Perak kerana kecekapan polis mengawal keadaan seperti mana kecekapan pihak polis membenteras Mat Rempit dan kejadian ragut yang semakin berkurangan akhir-akhir ini.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive