Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mei 23, 2009

KEMPEN PENANTI: SAKSIKAN DRAMA DI KACA TV



`DRAMA PERTAMA' PERSEMBAHAN CALON BEBAS


MELUCUKAN, baru sahaja selesai penamaan calon Pilihanraya Kecil Dun Penanti maka seorang calon bebas iaitu Aminah Abdullah mula membuka `panggung drama'. Mungkin beliau merasakan dia seorang tokoh yang hebat, maka dirinya amat bernilai sekali. Bekas pemimpin PKR P.Pinang ini mendakwa PKR telah cuba untuk merasuahnya agar menarik diri. Wah, begitu berharga wanita yang ditolak ketepi oleh PKR ini. Sayangnya, drama yang dimainkan itu terlalu awal bermula apatah lagi jalan cerita drama tersebut sudah basi. Tidak mengapa, mungkin beliau baru belajar bermain politik dan jahil tentang helah dan muslihat politik.

Saya ingin ingatkan beliau bahawa cara sedemikian sudah tidak laku lagi di alaf baru ini. Jangan cepat belajar benda-benda yang bodoh yang mungkin akan memalukan diri sendiri. Jika ada bukti, silakan terus buat laporan sebaik sahaja ditawarkan rasuah tersebut. Mengapa perlu tangguh-tangguh dan hebohkan di merata-rata sedangkan laporan tidak lagi dibuat. Jangan ikut cara Menteri Luar Anifah Aman yang ketiadaan modal dan idea untuk bercakap, maka menuduh DS Anwar menawarkannya jawatan TPM jika PR berkuasa di pusat. Mengapa Anifah selaku menteri tidak buat laporan Polis? Jangan fikir rakyat mempunyai taraf pemikiran serendah kita yang bercakap.

Drama seperti ini saya percaya akan berterusan sehingga hari pengundian. Ketika ini saya yakin setiap calon bebas terutamanya Aminah pasti `glamour' buat sementara waktu di TV3 atau lain-lain media yang haprak itu. Hampir benar tekaan saya sebelum ini yang merasakan ada calon `halimunan' di Dun Penanti. Kita tidak dapat melihat calon Umno di Dun Penanti, tetapi sesiapa yang hadir sepanjang berkempen di sana nanti pasti `terbau' Umno di sana. Bukankah `bau' Umno ini mudah kita kenali. Kepada Aminah saya nasihatkan jangan bimbang, adinda Raja Sesumpah pasti menjelma sehari dua ini kerana Raja sesumpah hanya akan lahir ketika bulan pilihanraya mula mengambang. Sudah tentu sasaran Raja sesumpah tetap sama iaitu DS Anwar. Selamat datang sekali lagi ke Permatang Pauh dan ke Dun Penanti buat Ezam.

WFAUZDIN NS
wfauzdin.blogspot.com


Daftar SEKARANG!!! Untuk MASA DEPAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive