Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mei 20, 2009

Penangkapan Ahli Parlimen dan Adun tidak munasabah

Muhammad Arif Ismail

SHAH ALAM, 20 Mei (Hrkh) - Penangkapan Ahli Parlimen Serdang dan Ahli Dewan Undangan (Adun) Teratai, Jenice Lee merupakan satu tindakan polis yang tidak munasabah.

Perkara ini ditegaskan oleh Ahli Parlimen Seputeh yang juga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor bagi Dewan Undangan Negeri Kinrara, Teresa Kok dalam sidang media yang diadakan di Bangunan SUK dekat sini petang tadi.

Menurut beliau penangkapan ini dilakukan pada jam 8.30 malam, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teratai, Jenice Lee dan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Chin bersama sembilan orang yang lain telah ditangkap oleh polis di luar Pejabat Ahli Parlimen DAP seputeh, Teresa Kok.

"Hanya kerana mereka memakai baju hitam dan menyalakan lilin serta mengadakan kempen mengumpul tandatangan bagi mendesak Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan, mereka ditangkap.

"Oleh itu, mereka telah dibebaskan pada 3.00 pagi tadi," katanya.

Beliau yang berada di tempat kejadian semasa penangkapan dilakukan oleh OCPD Balai Polis Brickfields berkata perbuatan ini adalah tidak munasabah.

"Mereka yang hadir dalam kempen mengumpul tandatangan itu, hanya 11 orang sahaja. Tetapi sebelum majlis tersebut bermula, polis telah bertindak dengan menyerbu kempen itu.

"Saya rasa, cara polis tersebut merupakan cara yang tidak munasabah kerana tidak menghormati kebebasan rakyat untuk berhimpun bagi mengadakan kempen mengumpul tandatangan ini," tegas teresa.

Tindakan polis ini katanya, menunjukkan kepada rakyat bahawa pihak polis telah melakukan satu lagi penyalahgunaan kuasa dan sebenarnya memburukkan lagi imej kerajaan Barisan Nasional yang diketuai Umno di mana ruang untuk mengumpulkan tandatangan pun ditutup.

"Lebih memburukkan lagi tindakan ini melibatkan Ahli Parlimen dan Adun," ujar beliau. - mns_


harakahdaily



Daftar SEKARANG!!! Untuk MASA DEPAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com

description:nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive