Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mei 07, 2009

UMNO BAKAL DITARIK KE KEDAI POTONG SELEPAS PRU 13




ALAMAK! PERASANNYA PEMUDA UMNO...ORANG BUKAN TAK NAK JOIN PEMUDA UMNO SEBAB ELIT LA BEB. BILA MASA ORANG PANDANG PEMUDA UMNO NI GOLONGAN ELIT? KAHKAHKAH...ALASAN TAK LOGIK LANGSUNG. SEBENARNYA ORANG MUDA MEMANG TAK SUKA PADA UMNO..JANGAN KATA PANDANG ELIT,DEPA TAK PANDANG PUN PADA PEMUDA UMNO.ANGAN-ANGAN UNTUK MENAWAN PAKATAN HANYALAH SEBAGAI PENYEDAP HATI SENDIRI.SEBALIKNYA PAKATAN YANG AKAN MENAWAN UMNO BN PADA PRU KE 13 NANTI.

TELAH BANYAK KEMARAHAN GOLONGAN MUDA KEPADA UMNO BN INI.IANYA TIDAK BISA UNTUK MENGUBAT LUKA DI HATI.GOLONGAN MUDA TIDAK SUKA DIKONGKONG DENGAN BERBAGAI AKTA YANG MENYEKAT KEBEBASAN UNTUK MEREKA BERSUARA DAN BERBAGAI LAGI BENTUK KEZALIMAN SERTA KETIDAKADILAN YANG RAKUS DIPERLAKUKAN SEJAK SEKIAN LAMA.

GOLONGAN MUDA PENGUNDI MUDA YANG MUNCUL PADA PRU KE 12 LALU TELAH MEMBUKTIKAN MEREKA BERKUASA UNTUK MENJATUHKAN UMNO BN DALAM SEKELIP MATA.PADA PRU KE 13 NANTI KUANTITI GOLONGAN MUDA INI AKAN BERTAMBAH BERKALI GANDA.SEKALIGUS TERUS MENJAHANAM UMNO BN DARI ROSAK TERUK YANG DI ALAMI PADA PRU KE 12 LALU.KETIKA ITU UMNO BN TIDAK MAMPU LAGI UNTUK "DIREPAIR" ATAU DIPERBAIKI KERANA TIADA LAGI SPARE PART UNTUK UMNO BN.MANA MUNGKIN PRODUK YANG TELAH USANG MEMPUNYAI SPARE PART DI PASARAN.BARANGKALI SELEPAS KEPUTUSAN PRU KE 13 DIUMUMKAN,PADA MALAM ITU JUGA UMNO BN AKAN DIISTIHARKAN TOTAL LOSS DAN AKAN DITARIK UNTUK DILETAKKAN DI KEDAI POTONG.


Strategi Pemuda Umno tawan Pakatan

Pemuda Umno Kelantan dan Selangor mula merangka strategi untuk menarik sokongan orang muda supaya menyokong pergerakan mereka dalam usaha merampas negeri Pakatan Rakyat itu pada pilihanraya umum akan datang.

Kedua-dua Pemuda negeri itu merancang program dan pendekatan berbeza.

Bagaimanapun kedua-duanya belum mempunyai rancangan yang konkrit, setakat ini, kerana belum mengadakan mesyuarat pertama selepas penggantian ketua Pemuda minggu lalu.

Selangor menumpukan usaha turun padang, manakala Kelantan hanya mahu mengadakan program secara kecil-kecilan.

Kelantan, kata ketua Pemudanya Annuar Shafian, mempunyai tugas yang lebih sukar kerana ia telah diperintah oleh PAS hampir 20 tahun.

"Ini satu tugasan yang sukar tetapi saya memberi jaminan Pemuda Umno negeri tidak lagi mengadakan program secara besar-besaran yang lebih merupakan 'syok sendiri'.

"Lebih baik membuat secara kecil-kecillan di peringkat cawangan asalkan ia mendapat kesan," katanya, yang juga ketua Pemuda Umno Kubang Kerian.

"Sebelum ini program Pemuda dibuat secara besar-besaran di dalam dewan yang besar tetapi nampaknya mereka tidak mengundi kita."

Annuar berkata, pergerakannya memberi fokus kepada masalah pengangguran generasi muda an kemalapan persatuan-persatuan belia.

"Isu-isu ini kena tangani untuk menarik mereka menyokong Pemuda Umno," katanya.

Barisan exco Pemuda Kelantan akan mengadakan mesyuarat pertamanya, Jumaat ini di Kota Bharu.

Pemuda Umno Selangor pula akan mengadakan mesyuarat pertama minggu depan untuk menggariskan secara mendalam programnya tahun ini.

Ketuanya Suhaimi Ghazali berkata, Pemuda akan mendampingi orang muda di negeri itu sehingga menjadi "tempat mengadu".

"Program turun ke bawah menjadi keutamaan (kita). Selama ini ada orang nampak Pemuda sebagai satu kumpulan yang elit dan kerana itu, mereka seolah-olah tidak mahu bersama Pemuda," katanya, yang juga ketua Pemuda Umno Sepang.

Tambahnya, program yang dibuat itu berbeza antara satu bahagian dengan bahagian lain berdasarkan latar belakang mereka dan masalah yang dihadapi.

"Sasarannya ialah pemuda yang berumur 18 hingga 20 tahun dengan seberapa ramai yang boleh," katanya.

Kedua-duanya baru dilantik menerajui pergerakan itu dalam rombak besar-besaran, Jumaat lalu, bawah kepemimpinan Khairy Jamaluddin.


malaysiakini


BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com

BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive