Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Januari 08, 2010

Gula Bakal Berwajah Baru





Kenaikan harga gula sebanyak 20 sen baru-baru ini digambarkan oleh pelbagai pihak sebagai usaha kerajaan untuk mencegah penyakit berkaitan gula namun tidak kurang juga pihak yang mendakwa ianya sebagai satu alasan untuk menyejukkan hati rakyat.

Bagi merealisasikan gagasan kencing manis ini,adalah dijangkakan paket gula keluaran masa depan akan dilengkapi gambar-gambar penyakit berkaitan gula sepertimana yang dilakukan pada kotak rokok pada masa ini.

Selaras dengan itu, gula juga berkemungkinan menghadapi nasib yang sama dengan rokok,iaitu tidak akan dijual dalam skala kecil sepertimana juga rokok yang hanya akan dijual minima 20 batang sekotak.Penggemar gula mungkin akan disyaratkan membeli minima 20 kg pada masa depan. Manakala bagi pesakit diabetis pulak mungkin disyaratkan membeli gula dalam pek yang lebih besar iaitu sekitar 50 kg minima.Ini bagi mengelakkan mereka dari membeli gula sekaligus dapat membantu menyembuhkan penyakit tersebut.

Walaubagaimanapun kita mungkin bernasib baik kerana difahamkan perkara ini masih belum terlintas di fikiran pak-pak menteri kita. - biaqpila.blogspot.com



SAIFUL APEK & MALEK NOOR TELAH TURUT SERTA...ANDA PULA ????
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. salam tuan...

    bangang gomen ni pun....copy gambo ye,nak tunjuk kat anak-anak.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive